söndag 30 november 2008

1:a advent



Så tenner vi et lys i kveld

Vi tenner det for glede


Det står og skinner for seg selv


og oss som er til stede


Så tenner vi et lys i kveld


Et lys for glede







Ja, nu är det bara att inse fakta, julen är snart här. I år så är jag faktiskt klar med paketkalendrarna till barnen före 1 december. Ska bara hänga upp den i kväll, många år sedan jag klarade det sist. Har inte blivit färdig med julklapparna, men jag har i alla fall börjat. Det är inte så illa bara det.





Här har det pyntats lite till advent, har satt upp nya gardiner i köket. Hittade inga juliga som jag ville ha så det blev enkla beiga gardiner som jag pyntade upp med röda tyghjärtan. Har också hängt upp julstjärnor och satt upp ljusstakar. Tycker att det är så mysigt.

Här i Ski där vi bor har man i år satt igång en aktion för att sprida lite ljus och värme i grannskapet. Man uppmanar alla att tända en lykta ute varje dag i adventstiden kl. 17.55 och låta den brinna hela kvällen. Dagishemmen har hakat på och gjort lyktor med barnen och i söndags var det julgateöppning i centrum med lyktverkstad. Tycker att det är ett bra initiativ. Här nedan ser ni lyktan dottern gjort på dagis.

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg. Nu ska jag ta itu med en stor hög med kläder som ska strykas. Har skjutit upp det i eveigheter, men nu är det nog på tiden att kavla upp ärmarna och hoppa i det.





På återseende, Kram Annelie





PS. Titta in hos Viola och bli med i hennes utlottning. DS.

8 kommentarer:

Anonym sa...

God kväll!
Visst är det mysigt och stämningsfullt med 1:a advent! Synd bara att det inte är helt vitt ute, det är bara det som fattas...!
Så fint med gardinerna, smart att "jula till det" med röda hjärtan. Sånt kommer aldrig jag på... Hela köket såg fint och trevligt ut! Kul idé med alla lyktor, det vore något det att ta efter...men hur får man en hel ort med sig? Får klura lite på den...
Ha det så jättebra, och ta det lugnt med jobbet!
Kramar Madde

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt du har det. Bra idé att dekorera enfärgade gardiner. Så mysigt att tända ljus om kvällarna. Skulle vara mysigt att göra här också.

Ha en riktigt skön kväll!
Kram Ullis

Vida sa...

Verkligen julfint du har det.. själv får vi se om jag pyntar nåt. Firar ju aldrig jul i lägenheten så det brukar mest bli lite tomtar. Det var supersnyggt med hjärtana som du hängt vid gardinerna. Bra ide.

Varma kramen från Liv

Synnøve. sa...

Hej vännen.
Så fint det var att komma in till dig nu.
Vill bara säga att jag hoppas din helg varit fin.
Kramen synne.

Hagbacken sa...

Hallå vännen! Vilken kul grej med lyktorna..måste kännas riktigt mysigt om alla är med och tänder...vad fint du pyntat det! I år blir det inga julklappskalendrar för mina...nu är de för stora, känner jag. men jag kommer ihåg att jag tyckte det var stressigt att hinna med, och vilket JOBB sen...så du har verkligen varit duktig!

Här har det varit en jobbig dag, och det känns tomt att få lägga sig själv..men det är bara att försöka vänja sig...

Kram på dig//Linda

Annika sa...

Vilken jättebra ide med lyktorna.... det ser ju så mysigt ut när det lyser ute... o hoppas nu att du snart får flytta in i nya rummet... kul att få börja inreda.... Kram Annika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Titta in hos mig om du inte redan gjort det...

Men så härlig lykta dottern gjort! Mina barn har oxå kommit hem med olika lyktkreationer. Det är så mysigt att ställa dem i grupp:)

Kram Annica

Oss.... sa...

hej och hå!!
Jag håller så klart med de andra om att du gjort det jätte fint!! Klara hälsar och Tackar för kommentaren!

Kram kram