fredag 5 december 2008

Teaterbesök

Hej alla glada bloggare. Här kommer ett mininlägg så här på fredagseftermiddagen. Snön yr ner och det är verkligen vinter ute. Härligt!

Idag har barnen fått lika paket i kalendern, ett teaterbesök. Det ska verkligen bli kul. Vi ska in till Oslo och gå på Nationalteatern och se "Dyrene i Hakkebakkeskogen" av Thorbjørn Egner. Ett jätte populärt äventyr här i Norge. Jag tror att det finns en svensk version också. I alla fall delar av det, "Klas Klättermus" har ni kanske hört talas om.

Det ska bli riktigt roligt, först en god måltid på restaurant. Jippi! Jag slipper laga mat. Så teater efteråt. Kan nog blir helt magiskt. Tycker det är viktigt att ge barnen upplevelser och inte bara materialistiska saker. Vi som bor så nära huvudstaden borde vara duktigare på att utnyttja det utbud som faktisk finns.


Ja alla vänner, det var allt för idag. I morgon är stora inredningsdagen, sovrummet är färdigt!!! Nu när jag tänker mig om så blir det här nog en väldigt bra helg.




På återseende, Kram Annelie:)

11 kommentarer:

Hagbacken sa...

ÅÅÅ så mysigt ni ska ha Annelie..visst är det bra att ge dem en upplevelse ist..helt klart! På väg bort nu..men, inte ska du....*du vet vad jag menar* Du är allt bra snäll du, hoppas på att jag kan komma bort och hämta det i mon....

Stora kramar//Linda

Anonym sa...

Åh, såg Klas Klättermus som utomhus teater här i Sverige -kanonbra! Rekommenderas varmt, tyvärr spelas den ju inte varje sommar utan byts ut mot olika klassiker...

Vida sa...

Jag tror också på upplevelser och jag önskar er en särdeles magisk kväll. Härligt med paketkalender och vad fint upphängd den var.

Ha en underbar kväll!
Varm kram från Liv (som också vill ha snö)

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ut som om ni också har fått lite av den snö som kommit till dalarna också. Så mysigt med teaterbesök. Håller med dig om att det är bra att ge andra saker än saker.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ut som om ni också har fått lite av den snö som kommit till dalarna också. Så mysigt med teaterbesök. Håller med dig om att det är bra att ge andra saker än saker.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mitt hvite hus sa...

Å for en flott pakke de fikk=) Kjempekosleig å gå,på teater med ungene=9

Ønsker deg en riktig fin helg=)
Klem Kerstin

Annika sa...

Låter som om i kommer att ha en kanonhelg.... o att få se teater o gå på restaurang.... sen flytta in i nya rummet... kul.... ha en skön andra advent.. Kram Annika

Oss.... sa...

Ha en underbar helg!!
Kram kram

Anonym sa...

Hej!
Gud så smart med en upplevelse i kalendern, att jag inte kom på den heller... Har meddelat mina flickor att det är kalender för sista gången i år. Kusinerna har redan slutat. Det beskedet togs emot med besvikelse förstås, men ärligt talat ska det bli så skönt att slippa, och hellre få koncentrera sig på de riktiga klapparna! Fint upphängt förresten, men vart? Låter som ni får en kanonhelg, njut!!!
Kram Madde

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh Klas Klättermus är en riktig favorit:)

Utmaning hos mig i min andra blogg.
http://annicaskrypin.blogspot.com/

Kram Annica

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Jag hoppas ni hade det mysigt på teatern och restaurangbesök. Lyckliga du som har så mycket snö. Jag längtar efter det.
Kram Marie