måndag 10 november 2008

En härlig helg

Som jag skrev på slutet i mitt förra inlägg så hade jag födelsedag i fredags. Min sambo är inte världens bästa på överraskningar, traditoner och presenter. Så mina förväntningar var inte så stora. Det är ju för och nackdelar hos alla människor som man har i sin närhet och istället för att tro att man kan förändra en annan människa, så får man någonstans på vägen välja att acceptera personen med sina fel och brister. Jag började tänka ut vad vi skulle ha till middag på fredagskvällen, ringde sambon för att höra om han hade några förslag. Fick då besked om att vara färdig klockan 17.30, barnen borde vara rena och någorlunda uppklädda. Sambon kom hem med den här ljuvliga buketten.



Klockan 17.30 satte vi oss i bilen och jag trodde att vi skulle in till centrum här men ack nej, vi fortsatte ut på små krinkelkrok vägar. Till slut var vi framme vid en gammal herrgård.


Här hadde han beställt bord för oss fyra, gissa om jag blev överraskad!Vi intog en mycket delikat middag bestående av helstekt oxfilè, hemlagad bernaisås och potatisgratäng. Jag fick unna mig lyxen att ta ett glas rött till maten. Barnen uppförde sig helt eksemplariskt. Jag var verkligen en stolt mamma den kvällen. En helt underbar känsla då det inte alltid går så bra när vi är ute. Det var två pappor där med sina 5 barn tillsammans, förstod på samtalet att dom var gräsänklingar över helgen. Dom barnen var högt och lågt under hela middagen. Hade jag inte varit så strålande nöjd med hur mina barn betedde sig så hade jag haft fullt upp med att irritera mig över att dom störde våran matro. Gissa om mina barn har fått höra hur trevligt det var att ha dom med på restaurang, sonen sa til slut igår kväll "Ja, Ja mamma, vi har förstått det nu."



Vad fick jag så i födelsedagspresent? Efter den middagen och överraskningen i sig så var jag egentligen nöjd. Inte hade jag önskat mig något speciellt heller, förutom en träningsapparat. Det hade guben fått med sig så när vi kom hem fick jag ett stooort paket som jag direkt förstod vad det innehöll. Min "Abilicia Slider"!


Nu ska dallerlåren bli ett minne blott.... Inte en direkt romantisk gåva, men dock eksakt det jag sagt att jag önskade mig. Jag blev så glad, har redan kört ett litet provpass och det känns ska jag lova. Blir en prefekt avslutning på mina promenader.


Ser att det varit inn många nyfikna på min blogg efter att Linda länkade till min utmaning i sitt inlägg. Lite skvaller och en klassisk


"Jag mötte Lassie" är aldrig fel. Hoppas att ni som tittat in kommer tillbaka.


Hör på den här: Bjørn Eidsvåg, mycket fina texter


På återseende, Kram Annelie:)

8 kommentarer:

Annika sa...

Åhh vilken underbar dag du fick.... middag o present... snälla barn....omtänksam livskamrat....härligt... vill gärna höra mera om träningsresultat... har själv funderat på ett sånt tortyrredskap o är lite nyfiken på om den fungerar....:) Kram Annika

IKT i min vardag sa...

Grattis! Vilken härlig dag du fick, snälla barn och omtänksam man har du också :) Man får nog en härlig träningsvärk av den där maskinen....;)

Roligt att du kikade in till mig så att jag hittade hit.

Kram Linda

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer så masse med vel overstått dag. For en herlig og snill mann du har. Han kan jo virkelig overraske deg stort skjønner jeg. Herlige barn også. For en hyggelig dag og ta frem å minnes O=)
Klem Kerstin

Anonym sa...

Hej!
Ja det låter verkligen inte helt fel det där! Det är tur att även karlar kan överraska ibland...! Skönt att allt även kändes bra med barnen, och vad kul för dem att ha fått höra det så mycket. Det kan aldrig sägas en gång för mycket...även om nu L tyckte det..! Jag har haft en annan slags träningsmaskin hemma till låns, men just nu är den tillbakalämnad. Tanken var att jag skulle bli inspirerad att köpa en, men just nu känns det inte så. Kanske en annan dag...jo, eller hur!!
Njut av din dag, och din familj, så länge du kan, bättre medicin kan inte finnas!
Kram Madde

Vida sa...

Vilken härlig födelsedag och vilken bra överraskning till dig.

Kramar från Liv

Hagbacken sa...

Hallå där, vad fint du har gjort på sidan! Och vilken underbar födelsedag du hade, vad gullig han är J-Å! Hälsa! En sån där dag som man bara drömmer om, typ....*s*

Här är det stress som gäller, måste bada och hoppa i säng då jag ska upp fem...kram på dig//Linda

Synnøve. sa...

Det där låter som en rejäl vitaminspruta och ännu ett steg upp på stegen.
Grattis vännen.
Har en trimsykkel som står däruppe. Skulle kanske börja använda den mera nu....

Ha det nu så hjärtans gott.
Du förtjänar det.
Kramen Synne.

Oss.... sa...

Det låter ju helt underbart.......då finns det ju hopp för att inte alla karlar är helt bakom flötet vad det gäller födelsedagar!! Hoppas att fler börjar fatta nu också!!

Ta hand om dig!!
Kram Anki