fredag 28 november 2008

Borddekoration



Nu har jag gjort ett försök, är ganska nöjd med mitt första försök ändå. Bara så ni vet, här är inte kraven så stora. Ska bli kul att se när/om hyacinten slår ut i blom. Har aldrig gjort något liknande förut, men har blivit lite inspirerad över allt fintmånga bloggare klarar att fixa i hop efter eget huvud.



Som jag skrev sist så håller vi ju på att bygga ett nytt sovrum. Jag vill att det ska vara klart NU! Men det närmar sig, saknar lister, fönsterfoder, garderobsdörrar och inredning samt lite ström kanske hade varit bra.

Är lika uppspelt som en unge, vill åka nu och köpa säng. Bädda och fixa i ordning. Sovrummet blir litet, vi tog det minsta rummet så barnen skulle få lite plats att leka på. På det viset så får vi också ett tv-rum/kontor uppe. Det ska bli skönt för nu börjar jag bli mäkta trött på all fotboll som visas på TV. Det värsta är att sonen börjar ta efter sin far, här pratas det fotboll dagen lång. Vilken match är det idag? Vem vann igår? Hur många mål? Bläääää.... Tacka vet jag Greys Anatomy, House och andra sevärda tv-program.


Det var allt för idag, nu ska jag dricka upp resten av det här...



Sen ska jag krypa till kojs så jag orkar upp imorgon för att städa och ordna inför advent. Har köpt nya gardiner till köket idag, så i morgon ska det tvättas fönster och hängas upp gardiner.

Ha en riktigt god natt allihop.
På återseende, Kram Annelie
Lyssna på två av mina favoritlåter...

6 kommentarer:

Vida sa...

Du har en konstnärlig talang så var nöjd med ditt arrangemang. Sovrummet ser ut att bli jättefint... där hoppas jag du kommer att sova gott.

Ha en skön helg!

Kramar från Liv

Hagbacken sa...

Hej vännen, det ser väldigt fint ut det där...och vad spännande med det nya sovrummet! Förstår att du är uppspelt! själv är jag ensam hemma...fick ett ryck och började baka saffranssockerkakor NU (?)...tänkte först gå ut en sväng själv, men det blev bak ist..

Hoppas du får en jättebraa helg!//Kram Linda

Synnøve. sa...

Hej Annelie.
Det blir en fin julgrupp det där. Hoppas hyacinten kommer slå ut för de doftar så gott.
Skönt att se du är lite hehe, piggare idag.
Men ta det lugnt.
Nu väntar min säng.
Så du får kose deg hjemme nå.
Sov gott.
Kram Synne.

Anonym sa...

Hej!
Sovrummet kommer bli kanonfint. Gillar skarpt de vita träväggarna! Har glömt hur det var- blir det sovrum i ett tidigare ej använt rum, eller gör ni bara om i erat gamla sovrum? Minnet är ej så bra...
Julgruppen är också jättefin!
Hoppas ni har en bra helg. Själv så sydde jag julgardiner och adventsfixa till midnatt igår, och har varit i farmors bagarstuga hela dagen idag. Tur att det kommer en söndag också...!
Kram Madde

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar ditt arrangemang. Tycker att det blev jättefint. Sovrum behöver man ju inte ha så stort. Viktigare att barnen får den yta de behöver. Ser ut att bli så ljust och fint.

Kramar Ullis

Viola sa...

Hej Annelie, så mycket det har hänt här sedan jag hälsade på sist, vad härligt, så fint fat du gjort med ljus, ha en skön advent med de dina och titta in så du är med i butikens utlottning, kram