fredag 7 november 2008

En utmaning

Jag har fått en utmaning av Liv, med bloggen "The adventure of life". Den har jag aksepterat, har grunnat ett par dagar på vad jag ska skriva. Vad är värt att veta om mig?

Nr 1: Jag reste med damlaget i fotboll till Cypern när jag var 16 år. Det var en stoor upplevelse, mycket festing och galna inslag. Två veckor efter att jag kom hem stod det en efterlysning i lokaltidningen: "Annelie 18 år från Borlänge som var på Cypern bla, bla, bla. Kontakta mig Anders från Stockholm, saknar dig....". Den blev snabbt urklippt och undangömd från föräldrarna.

Nr 2: Jag hatar alla former för "pryttlar" som ligger och skräpar överallt. En penna här, nycklar där, papper, övergivna leksaker, bokhyllor som fylls med allt möjligt rafs för att man inte har tid eller ork att lägga det där det hör hemma. Har ibland riktiga utbrott över detta fenomen. Sambon är helt oförstående till detta. Ser inte samma saker som jag.

Nr 3: Jag blir frustrerad när shampoflaskan är tom före balsamflaskan eller omvändt. Ser helst att dom blir tomma samtidigt. Fråga mig inte varför, en fix idè.

Nr 4: Jag hade för många år sedan en romans med en som nu är medlem av det norska kungahuset. Vet idag inte helt vad jag såg hos denna man, men det är lite kul ändå hur livet kan arta sig. Ekstra kul är det ju att denna person ringde mig för att kolla om vi kunde ta upp tråden igen ett par tre veckor innan hans förhållande till medlemmen av kungahuset blev offentligt bekräftat. Är dock glad för att jag valde att bygga vidare på mitt förhållande till min nuvarande sambo.

Nr 5: Jag har alltid sagt att jag ska aldrig jobba på kontor och hålla på att flytta papper från en hög till en annan. Ändå så var det en ekonomi- och administrationsutbildning jag hamnade på på högskolan... Nu låter ett kontorsjobb ganska lockande.

Nr 6: Jag gråter för allt möjligt. Tårarna trillar för romantiska filmer, serier som "Sjukhuset", "Extreme homemakeover", solskenshistorier såväl som trista slut. Jag blir tårögd när jag sitter och pratar om mina barn på föräldrasamtal, till och med när jag har föräldrasamtal med föräldrarna på jobbet om deras barn.

Nr 7: Jag är en liten ensamvarg som har svårt för att knyta nya kontakter. Jag älskar när huset är tyst, ungarna sover och sambon är ute på något för sig själv. Då kurar jag i soffan, dricker the eller ett glas vin, tänder ljus och bara är. Jag är i det stora hela nöjd med min "ensamhet", samtidigt som jag skulle önska att jag var lite mer utåtvänd och soscial. Jag jobbar med saken, men det är inte lätt att släppa folk inpå sig när man blivit rejält sviken efter att ha utlämnat sig helt till någon.

Det där lät ju som att jag inte har några vänner alls och det stämmer ju inte, men jag är ingen person som har ett stort nätverk. Jag har några få väninnor som jag är oerhört tacksam för.

Ja, det var lite om mig. Meningen är ju att man ska skcika vidare till sju stycken, men jag ser att dom jag kunde tänka mig att skicka utmaningen till redan har fått den. Så är det någon som känner sig manad eller förbigådd är det bara att börja skriva.

Det var allt för idag, nu ska jag luta mig tillbaka och ta en liten vil innan man och barn kommer hem för att ta mig ut på födelsedagsfirande. Jag fyller 34 idag har inte fått någonting om eftermiddagens planer.

Ha en strålande helg, Kram Annelie:)

8 kommentarer:

Vida sa...

Vad kul att läsa mer om dig.. Det där med norska kungahuset gjorde mig nyfiken och just nu spekulerar jag :) Hur länge sen är det?

Så himla kul att läsa alla dessa nyheter om dig...

Kramar i massor från Liv

Anonym sa...

Hej!
Passar på att gratta även här...! Kul att du berättar om din tid med "duvetvem", jag tycker ju att det är så häftigt! Känner igen mig i mycket av det du skriver om, så antingen är vi lika... eller så är vi bara kvinnor! Du vet "-född så´n, vad är din ursäkt?" !!
Ha en fortsatt bra dag, och tack för en mycket trevlig pratstund!
Kramar, Madde

Anonym sa...

Grattis igen, vännen! hoppas din dag var bra! Kul läsning om dig, roligt att du berättade om HAN också som numera syns i alla tidningar...*s*

Hoppas du mår bättre, själv laddar jag nu upp för en sista arbetsdag denna helg//Kram Linda

Hagbacken sa...

oj, glömde visst logga in....kram igen!

Hagbacken sa...

Länkade till dig i mitt inlägg, gå in och läs...hoppas det var ok....

Kram igen!

Stina sa...

Trevlig läsning var det.:-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej min kära:) Stort grattis på födelsedagen!

Det var riktigt roligt att läsa din utmaning! Fnissade åt cypernresan:)

Jag är nog lite likadan som du. Tycker det är otroligt skönt att bara vara. När man jobbar så intensivt med människor som vi gör så behövs det lite lugn och ro oxå!

Kram och ha en skön söndagkväll
Annica

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Spännande läsning hos och om dig.
Så du är en kungahusflamma, intressant hihi.
Finns ju inte så många att välja på då...
Glad du kom undan haha.
Det där med shampoflaskan och balsamflaskan håller jag med dig om. De innehåller ju inte ens lika mycket!
Skumma saker det alltså.
Så får man väl säga ett jättegrattis till dig i efterskott.
Har varit dålig på bloggeriet några dagar.

Ha det nu så bra och fortsätt klättringen uppåt. Men sakta.
Kramen Synne.