måndag 17 november 2008

Mer shopping och återvändande lust att fixa lite...

Lite småirriterad och en smula förbannad men här kommer ett inlägg ändå. Här är det inte tredje gången gillt som gäller men femte eller sjätte... Internet har krånglat hela dagen. Har börjat på inlägget gång på gång, så bara plopp! Ingen internet tillgång. Blir så frustrerad!! Men nu ser det ut som att det funkar i alla fall, klockan är nu 23.00. Allt för sent för mig.

Jag skrev ju i mitt förra inlägg att jag skulle på homeparty och att jag hoppades på att göra en del fynd där. Det gjorde jag, kunde ha handlat en hel del. Jag köpte i alla fall ett par glasljusstakar till kubbljus, väldigt vackra.





Bild lånad från Happydesign


Jag kunde heller inte motstå dessa ljusstakar till värmeljus. Nu återstår bara att hitta en passande plats till mina nyförvärv. Har ju inte fått hem dom än så jag hinner tänka lite på det.




Bild lånad från Happydesign


Jag har också varit på posten och hämtat ut mitt paket från Lunehjem. Jag beställde en zinklåda att ha tändpinnar i till vedugnen, en liten tygranka med hjärtan på. Har inte bestämt mig för vart jag ska ha den heller. Men jag finner nog på nåt.







När jag öppnade paketet så möttes jag av en liten överraskning. Nämligen dom här fina korten, tyckte att dom var så söta. Ska kanske hitta en fin ram till dom. Har en del att pyssla med som ni ser. Det känns riktigt bra, bara det att faktiskt ha lust och inte minst ork till att pyssla lite här hemma känns helt underbart.




I morgon ska jag jobba några timmar igen. Har sett fram imot det hela helgen. Var på julbord på jobbet i fredags och vi hade det riktigt trevligt. Så det kändes riktigt bra att jag skulle jobba imorgon. Men så ringde chefen idag och ville förbereda mig på lite möten imorgon. Kommunen har bestämt att vi måste ta in 6 extra barn från 1 januari, 6 st 1-åringar. Förra året fick vi 2 extra, så det blev minst sagt en liten chock. Fattar inte hur man kan göra så, barnen kommer självklart inte med några extra personalresurser. Får se hur vi kan lösa det. Känner att det inte blir lika kul att gå till jobbet imorgon som jag hade tänkt mig, men är glad för att hon förberedde mig.
Nu är det sovdags, natti natti.
På återseende, Kram Annelie:)

8 kommentarer:

Hagbacken sa...

Ja, jag fattar inte...barngrupperna är väl alltför stora redan nu-vad tänker de med?

Jättefin zinklåda och annat du handlat! Farligt då shoppingbacillen biter tag i en, JAG vet! Men kul också...

Hoppas det går bra på jobbet imorgon!Varma kramar Linda

Vida sa...

Jättefina bilder. Likt Linda så har du verkligen fina inredningsbilder.

Förstår att det inte känns lika kul att gå till jobbet men hoppas att det känns ok ändå.

Kramar i massor

Synnøve. sa...

Gordmorgon på dig.
Skönt du känner dig så pass nu. Förstrår det ska bli gott att komma igång igen.
Synd bara det blev en sån start på jobbet. Men det kommer gå bra. Brukar som regel göra det till slut.

Din zinklåda var fin. Man kan ha mycket fint i de där lådorna.

Försök nu njuta av en ny vecka som knappt har börjat.
Det ska jag.
Sitter i ett mörkt hus, det regnar och blåser ute.
Skönt att sitta inne och höra på plaskandet.

Ha det nu så bra.
Kramen Synne.

Anonym sa...

Hej!
Typiskt att något skulle hända som förstörde din lust med att gå tillbaka till jobbet. Hoppas att det löser sig och att det kan ordna sig på bättre sätt. Men tyvärr vet jag ju hur det funkar inom barnomsorgen...
Skönt att höra att du är piggare och att orken och lusten är tillbaka. Alla framsteg är härliga!
Jättefina saker du köpt, de passar nog fint i ditt hem!
Nattinatti / Madde

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Såg din kommentar.
Du är välkommen :D
Säg bara till.
Kramen Synne.

Annika sa...

Hallå... hur går det med låren???...:=) typiskt att det ska vara så jämt att grupper ska ökas o personalen får slita hund... låter ju inte som nån drömsituation med 6 nya ett åringar..... själv skulle jag nog dåna om jag fick in 2 i huset....) nu när man legat av sig.... vilka fina saker du hittat då... o lyktdille är det flera som har... har aldrig kommit hem från Ullared utan minst en tror jag... dem är ju så bra att ha.... Ha en trevlig helg...Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har handlat. Visst är det drygt att de inte förstår vad de gör för barnen när de ökar på grupperna hela tiden, men det ska väl sparars en massa pengar som vanligt.

Hoppas att helgen blir bra!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej!

Verkligen härliga saker du handlat! Jag är oxå sugen på att shoppa loss lite;)

Men så trist med jobbet...men det är väl typiskt inom barnomsorg/skola...Inte tänker politiker eller andra som bestämmer på barnens eller personalens bästa inte...nej det handlar om pengar! Som vanligt!

Hoppas du har en skön helg
Kramkram
Annica