onsdag 12 november 2008

Lite shoppingfynd

Här kommer ett helt vanligt inlägg med lite inredningsdetaljer. Det var länge sen jag orkade tänka på inredning och hur det ser ut här hemma. Men nu är jag i siget igen. Har lust att ta tag i massor av saker, tar lite i taget. Jag har ju strosat rundt i butiker en hel del i det sista, sett massor av fina grejor jag har lust på men har inte haft varken inspiration eller ork att köpa än mindre tänka ut hur jag ska ha det. Men här kommer en del fynd jag gjort i det sista.

Här ser ni en lykta jag vann på en nätauktion, min första jag deltagit på faktiskt. Den kostade mig 155 kr med frakt. Ett riktigt fynd tycker jag, har sett liknande lyktor i butikerna och dom ligger på mellan 3-400 kr. Jag har fått lite dilla på lyktor, hittar så många fina. Än så länge har jag lyckats lägga band på mig, vet inte helt vart jag skulle plassera några fler. Mest av allt har jag lust på en att ha ute på trappen. Har sett rundt omkring på bloggarna hur fint och välkomnande många göra det. Vi håller ju på med en ombyggnation av inngångspartiet så det är lite svårt att fiffa upp det lite. Får se vad jag kan få till till 1:a advent dock, då måste jag ha något.

Jag har också hunnit med en tur på Ikea, alldeles ensam utan både man och barn. Det är ren och skär vardagslyx. Underbart att kunna strosa rundt och titta på precis det man själv vill. Jag inhandlade ljus och värmeljus så jag nog ska klara mig till över jul. Ett par fönsterlampor fick också följa med hem. Så några kuddar till dotterns rum, vita skålar, fina glasflaskor mm. Skönt att gå på handletur utan att ha med sig handbromsen och förnuftet, (läs sambon). Hi, hi, men dyrt blev det ju, otroligt att småsaker kan kosta så mycket när man lägger ihop det....

Har också ordnat om lite på min gamla symaskin, fick en krya på dig blomma från chefen på jobbet. Så jag var tvungen att hitta en plats för den, tycker att den hade en så fin kruka. Även om grönt inte är någon favvo.

Det var allt för idag, jag ska på homeparty hos en väninna ikväll. Det ska säljas smycken och heminredningsdetaljer. Det ska bli så kul, måste nog ha med mig lite cash i fall att..

Ha en strålande kväll, Kram Annelie:)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Så fint du har hemma! Låter skoj med inredningsparty, och du lyckas nog säkert göra lite fynd där också, så cash är nog ingen dum idé...
Skönt att du låter så positiv, och skönt att du fått egen tid till vardagslyx, det behöver vi nog allihop emellanåt, men just nu är det främst du! Fortsätt att ha det så gott, vi hörs!
Kram Madde

Vida sa...

Vad fina saker du har. Blir inspirerad, heminredning tillhör inte mina styrkor så jag får njuta via andras hem.

Kramar

Mitt hvite hus sa...

Så koselige bilder du viser. Jeg er nesten litt lyktegal=) Elsker lykter i sink. Vil ha flereO=) Ønsker deg en find ag=) klem Kerstin

Synnøve. sa...

Godmorgon Annelie.
Ser ut som du klättrat ett par steg till upp på stegen. Det är så skönt att se.
Visst är det mys att strosa runt på IKEA i lugn och ro. Skulle gärna gjort det själv jag med. Men vi har en bit till IKEA så vi åker oftast bägge två. Handbromsen och förnuftet, var en bra beteckning på det haha....

Sitter här denna arla fredagsmorgon och hör regnet smattra på taket.
Det är några plusgrader ute.
Mörk och trist.
Hoppas det kommer snö snart.
Ha det nu så gott vännen.
Go fredag på dig.
Kramen Synne.

Hagbacken sa...

Hallå vännen! Åh vad mycket fint du bjuder på från ditt hem! Härligt med en shopping-tur för sig själv! Tyvärr kostar det ju skjortan numera med ljus samt andra diverse småsaker, men IKEA har ju väldigt bra priser på sånt om man jämför med andra!

Hoppas du får en bra helg och att du fortsätter känna dig så pigg!

Kram Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Heeeej! Superläcker lykta och det priset lät ju riktig överkomligt!! själv har jag svårt att avstå att köpa just ljuslyktor*fniss* jag har ganska många men fler får nog plats!

Ikea ja...det är ett kapitel för sig att åka dit. oj så mycket pengar det går på när man "bara" skulle köpa glödlampor och ljus*ler*

Skönt att höra att du är på benen!

Stor kram
Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis i efterskott. Så kul att få ensådan överraskning. Det skulle jag verkligen uppskatta. Så fina saker du har köpt. har inte varit till IKEA på länge och det är väl tur det för det skulle bli så dyrt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Elzie sa...

Vem har inte dille på lyktor. Skulle gärna ha dom överallt om det gick *s*. Och grattis till det kapet. Jättefin var den.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie