måndag 24 november 2008

Ett litet tillbakafall igen...

Hej allihopa! Här har det inte varit så mycket aktivitet den sista veckan. Har haft ett litet tillbakafall igen. Tagit lite för många steg i slängen, synden straffar sig själv som man säger. Idag är jag hemma med dottern som varit vaken stora delar av natten på grund av öronvärk. En sömnlös natt är inget jag tacklar särskilt bra än. Är väldigt beroende av min skönhetssömn. Ringde doktorn angående dottern men fick bara beskjed om att avvänta ett par tre dagar. Man har visst fått nya förhållningsregler när det gäller öronvärk. Då har jag väl något att se fram imot dom nästa nätterna, eller så ger det sig förhoppningsvis med nässpray och att ligga med huvudet högt. Det var dom råd jag fick, för övrigt så är hon i fin form förutom en stygg hosta hon haft dom sista 4 veckorna.

Tänkte i alla fall visa en liten bit av vårat lilla, lilla vardagsrum. När vi flyttade hit så var köket jättelitet och vi drömde om ett stort kök med en öppen lösning mot vardagsrummet. Så vi slog ut en vägg, så köket blev större och vi fick plats med ett riktigt matbord. Det gjorde ju då att vardagsrummet blev en smula litet. Det ska dock byggas ut, eller vi ska slå ut en vägg här också, till våren en gång. Om allt går efter planen. Ser att det är väldigt dårlig bildkvalite, men det är så grått och trist ute så det blir grått och trist inne också.



Här ovan ser ni ett skåp jag fyndade för en vecka sen. Det stod på golvet med en massa grejor i och på i en butik som hade utförsäljning, 40% på allt. Fick betala 400 kr för skåpet. Har fyll det med mina gamla böcker, min ängel och mina nyinköpta grejor av fattigmanssilver. Blev ganska nöjd, skulle haft nåt uppe på skåpet också. Den här bilden är det sonen som tagit så den är lite kapad, men han insisterade på att jag tog med den. Tomten har fått lägga sig att sova en stund till.



Just nu håller vi på med att bygga nytt sovrum, vi ska ha det klart til jul. Ser faktiskt ut som att vi kommer att lyckas med det. Var på Ikea i lördags och köpte nya fina garderober. Kan knappt vänta till jag får riva ut allt i den gamla och ordna till det i den nya. Ska bli kul att visa fram resultatet. I nästa inlägg tänkte jag visa hur långt vi kommit. Det var allt för idag.






På återseende, Kram Annelie



11 kommentarer:

Vida sa...

Ni har det så himla fint och hemtrevligt. Man får verkligen lust att krypa upp i soffhörnet och chilla med er familj :) Du och Linda har verkligen en talang som inte jag besitter så jag blir så inspirerad.

När det gäller det där med att ta ut sig så är det så lätt att göra det och framförallt när man inte har några större krafter. Det är som att balansera och helt plötsligt vinglar man till och ibland trillar man till och med ner. Men tillslut så lär man sig.. men fram till dess så är det ganska vingligt (vet inte om du förstår.. blev lite långrandig tror jag).

Hoppas du får vila och sömn.. det kanske tom är så att du och sambon kan komma överrens om att han får ta de nätterna just nu för att du verkligen behöver vilan eller om ni delar på timmarna.. du har inte så mkt extrakraft att ta av.

Kramar

Liv

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint skåp du har köpt. Vilket bra pris det var på det också. Det blir ju så att om man fixar på ett ställe så blir det något som händer på ett annat, *s*. Så kul med nytt sovrum. Hoppas att du visar bilder därifrån sedan.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Synnøve. sa...

Hej Annelie.
Då får du gå ett steg tillbaka och fundera på vad som gick för fort.
Hoppas det inte blir ett för tungt bakslag nu bara.
Erat hus ser så mysigt ut. Vi hyr så det är inte mycket att göra fast man skulle vilja.
Sonen var duktig på att fota tycker jag. Skåpet var fint.
Det får du mycket nytta av.

IKEA är bra att ha när man bygger om, till eller nytt. Finns massor av bra lösningar där.
Håller tummen för att det går bra.

Ha nu en fin tisdag när du vaknar.
Kramen Synne.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Halloj i mörkret!

Vilket härligt skåp du fyndat - 400 kronor låter inte mycket även om det är norska;) Tycker du dekorerat så fint i skåpet oxå:)

Åh vad härligt att få färdigt sovrummet! Man blir så glad och nöjd när man äntligen når mållinjen.

Appropå det lilla vardagsrummet så ser det mysigt ut. Och jag är så glad att se dalahästarna som tronar där:)Kan det bli hemtrevligare?

Kram Annica

Anonym sa...

Hej!
Ett jättefint skåp med mycket fina saker i. Det passade jättebra ihop! Tyckte mig se mor i mitten på fotoramen, är det då du och din bror bredvid?
Synd att du fått ett litet återfall, men det är väl lätt hänt att tro att man orkar mer än man gör så här i början. Se till att lyssna på din kropp även fortsättningsvis och ta det lugnt. Ingen julstress nu bara! Ha det så bra, och ta hand om varandra!
Kram Madde

Annelie sa...

Hej Madde!
Ja det är mamma i mitten och mig oh brorsan på sidorna. Tack för dina trogna kommentarer och uppmuntringar! Det värmer alltid!!!

Kram Annelie

Hagbacken sa...

Hallå där..var n här tidigare idag och kikade, men hann aldrig kommentera! Det ser såå mysigt ut hemma hos er...och vilket fint skåp du köpt!

Tråkigt som sagt att du fått ett återfall, men det är nog mer regel än undantag, tyvärr!

Hoppas M blir bättre snart, så du får sova-det ÄR viktigt då man mår dåligt! Har också hört att det är nya regler ang öronvärk...

Kram på dig//Linda

Elzie sa...

Vad jobbigt för lilla gumman. Har det släppt av något nu? Min gubbe var också ett öronbarn när han var liten så han vet precis hur det känns.
ERt vardagsrum är så mysigt. Jag vill måla och måla och förändra allt, men det får nog bli efter jul *s*.
Hoppas ni får en bra advent.
Kram Elzie

Vida sa...

Tack vad du är söt! Ja, jag fortsätter att önska och hoppas att jobbet är mitt.. och visst är det lyxigt att när som helst kunna fika i Gamla stan. Jag uppskattar faktiskt det fortfarande fastän jag bott här i 8 år.

Varma kramen

Liv

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Nu är det fredag.
Ville bara säga att du ska ha en jättemysig helg och en härlig första advent.
Kramen Synne.

Stina sa...

Vad jobbigt för er. Hoppas att hon blir bättre snart.
Vilket tjusigt skåp du handlat.:-) Kram