fredag 29 augusti 2008

En skyddsängel och min första utmaning!

Jag blev så lycklig idag när jag läste genom kommentarena. Jag har fått en skyddsängel av min gamla klasskamrat Liv med bloggen The Adventure of life. En verkligen läsvärd blogg med mycket tankar om livet. Hon har en väldigt unik vrid på det mesta, ta en titt vetja! Tack så hemsk mycket Liv, den uppskattas verkligen och ska bli väl omhändertagen.



Den ska jag då skicka vidare till fem av mina favoriter som jag vill ge lite extra beskydd. Här kommer listan på dom utvalda.






Kopiera den och skicka vidare till fem stycken om ni vill ge lite änglabeskydd.


Så har jag då fått min första utmaning, jättekul. Den fick jag av Jojo med bloggen Rödluvans Vita Vardag.


Fem saker som finns på din att-göra-lista idag?

Måla min hemska bokhylla

Dammsuga och torka golvet i kök och vardagsrum

Städa badrummet

Ta reda på tvätt

Gå en promenad efterföljt av ett gott glas rödvin


Vad gjorde du för 10 år sedan?

För 10 år sedan gick jag på vuksengym för att läsa in studiekompetans till högskolestudier.


Ställen du bott på?

Borlänge - Kvarnsveden, född och uppväxt där.

Borlänge - Gylle, min första lägenhet, 19m2

Borlänge - Bullermyren, granne med Linda

Oslo - Manglerud

Oslo - Holmlia

Ski, nuvarande adress.


Fem saker som du skulle göra om du var biljonär?

Nr. 1: Bygga ut huset med en handikappvänlig lägenhet, flytta hit mamma, anställa folk så hon fick all den hjälp hon borde ha.

Nr. 2: Sätta av pengar till mina och min sambos barn och kommande barnbarn så dom har en trygg ekonomisk framtid.

Nr. 3: Betala av skulder, egna och familjens.

Nr. 4: Jag skulle gå ner på halvtid, max. Vara tillgjänlig för mina barn.

Nr 5: Hyra in folk till att göra färdigt alla prosjekt här hemma medans vi tar en låååång semester i varmare breddgrader.

Nr. 6: Skänka till välgörenhet.

Nr. 7: Shoppa!

Pluss mycket, mycket mer!
Ja det blev ett kort inlägg idag, måste sätta igång med min "saker att göra lista" om jag ska komma i mål idag. Belöningen på slutet lockar, ett glas rött efter en lång promenad.
Ha en strålande fredag
På återseende; Annelie:)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Fick en klump i halsen och tårar i ögonen när jag läste orden om att flytta hem din mamma! Vet hon om vilken fin dotter hon har..?
Bara tanken på det är väldigt fin, även om det sen är väldigt svårt att genomföra på riktigt!
Jag ska också ta ett glas rött i kväll. Ska tänka på dig och din mamma. Skål!
Kram Madde

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Annelie!

Oj vad oväntat...jag kan faktiskt inte minnas att du lämnat något fotspår efter dig hos mig för då skulle jag minnas den här mysiga bloggen! Därför desto roligare att du nu nu lämnat ett avtryck efter dig så att jag hittade hit!

Tack goa du för att du skickar den härliga skyddsängeln vidare till mig! Jag blev riktigt förvånad men oooooooo så glad!

Stor kram
Annica

Hagbacken sa...

Tuusen tack kära vän, den värmde verkligen ska du veta!

Hoppas din helg varit bra och att du njöt riktigt av det där glaset...

Kram Linda

Viola sa...

Hej Annelie, vad gulligt av dig att du tänkte på mig, du vet ju vad jag känner för änglarna. Du frågorna var rätt kul, det bästa svaret var det där med promenad och ett glas vin, hoppas att du har fått ditt glas goa rödvin nu, snart dags för lottningen, håller tummarna för dig, kramar från din bloggis VIOLAN

Vida sa...

Vad snällt du skrev om mig. Tack för det ;)

Hoppas du haft en skön helg!

Kramar

Liv

Mitt hvite hus sa...

Heisan =)

Det ligger noe til deg inne hos meg=)
Klem !

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej igen Annelie!
Idag har jag tittat igenom gamla inlägg i din blogg och jag blev både glad, rörd och ledsen över det du skriver. Du delar med dig av din vardag på ett mysigt sätt och jag stannar till och tänker upp när du berör problem som drabbar dig och dina nära. Jag kan inte sätta mig in fullständigt i hur din mamma har det men jag förstår att du älskar henne högt och skulle vilja göra allt för att underlätta hennes vardag bara det gick. Själv har jag inga föräldrar i mitt liv men istället står min farmor och farfar för det som normalt föräldrar står för. De börjar bli lite till åren och ibland händer olyckor och då känner jag mig så otillräcklig som bor så långt bort. Önskar att jag kunde ta hand om dem...

Lång kommentar från mig...

Sköt om dig
Kram Annica

Jojo sa...

Riktigt roligt att läsa din utmaning!

Massor med tack för ängeln! Det värmde!!!

Har en liten sak åt dig också på min sida..

Ha en skön dag!
Kram Jojo

Hagbacken sa...

Heej vännen! Du, det där med receptet har jag heelt glömt! ska försöka komma ihåg att be henne ta med det till helgen då vi ska träffas-el vill du ha det tidigare så kan jag ju ringa och ta det på tfn?

Det där me fina collage...du väljer då du ska lägga in bild i inlägget INGEN på placeringen...sen LITEN bild...då hamnar de längst t vänster under varandra.

Sen flyttar du fram den översta med den längsta tangenten (vet ej vad den heter)..och klickar framför den undre bilden och använder sudda-knappen så ska den hamna uppe bredvid den andra..fattar du nå vad jag menar?

Om inte, så ring el fråga igen så ska jag föröska förklara bättre!

Prova lite först..själv fick jag trixa några ggr innan poletten ramlade ner!

Kram Linda