söndag 10 augusti 2008

Bloggtorka och allt för liten tid

Nu är det verkligen på tiden att det kommer ett nytt inlägg här. Har haft helt bloggtorka och alldeles för mycket att göra. Har ju börjat jobba igen och då räcker inte tiden till. Samtidigt så vill jag ju så gärna. Har skrivit lite om olika prosjekt jag / vi håller på med här hemma och det går väldigt sakta framåt. Men dock framåt. Jag hade ju hittat ett kanonfint skåp på nätet som jag skulle köpa. Fick mail av personen som sålde det om att skåpet var mitt, så när jag ringde för att bestämma hämtning osv så sa hon att en annan skulle komma och titta på skåpet så hon skulle höra av sig om den här personen inte skulle ha det. Blev helt paff och visste inte vad jag skulle säga. Så nåt skåp blev det inte. Arg, ledsen och besviken, skåpet hade blivit så fint hemma hos oss. Får leta vidare. Här är ett eksempel på vad jag gjort dom sista dagarna, bakat med mina barn. Jättegott och väldigt mysigt att göra nåt tillsammans.


Sambon har i helgen bytt köksfönstret!!! Det blir så bra, men det är ju lite jobb kvar innan det är klart. Men nu kan jag i alla fall se ut, vilken befrielse och öppna det inte minst. Det gick inte med det gamla. Nu kan jag stå på den sidan av köket när jag lagar mat, och se ut genom fönstret mens jag donar, i stället för att stå och se in i väggen på andra sidan. Här kommer lite bilder på köket.




Mina övriga målningsprosjekt har stannat av lite så det dröjer en stund innan ni får se nåt resultat, hoppas ni orkar vänta. Saker och ting tar gärna lite längre tid än jag tänkt mig från början. Här ser ni mitt gamla pottskåp som jag tänkte måla, det är från morfars mamma tror jag. Morfar föddes 1905, så skåpet är nog från mitten / slutet av 1800-talet skulle jag tro. Tror dock att tvättfatet, kannan och pottan är av nyare årgång.


Det får bli allt för denna gång, nu ska jag se på Tyst vittne som visst börjat för en stund sedan. Ska tända ljus och mysa till det i soffkroken med sambon. På återseende!

5 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, visst händer det saker hos dig och köket ser ju jättemysigt ut med nya fönstret. Här hemma är det bara OS som gäller i min familj så det är tur att blogglandia finnes. Nu är det pirr i magen ska du veta. Har nästan varit ledig två månader och nu börjar allvaret i morgon. Vardagen är tillbaka och det känns som hösten redan är här. Riktigt vemodigt. Ha en bra måndag, kramar från Viola

Vida sa...

Vilket fantastisk pottskåp. Jättevackert!

Förstår att det är svårt att hinna och orka blogga när man är mitt i vardagsruschen så ta det bara lugnt och gör det när du känner att du orkar och har lust. Eftersom jag är arbetssökande så har jag desto mer tid att både fundera och skriva men sen när kursen börjar och jag förhoppningsvis snart har ett jobb så blir det nog mindre bloggande.

Jag tycker i alla fall att det är kul att läsa din blogg om alla projekt och var som händer.

Lev väl!

Liv

Anonym sa...

God kväll. Roligt att läsa ett nytt inslag, men som sagt- känn ingen press. Ni som är bloggare ska skriva bara när ni känner för det, och vi/jag som är läsare får vara tålmodiga där i mellan! Så fint det blir med fönstret, det blir nog jättebra när allt är klart.
Usch, ångest- börjar jobba i morgon. Jag trivs ju bra på jobbet, men ändå känns det så tungt första dagen...!
Ha det så bra, kramar Madde!

Mitt hvite hus sa...

heisan
Så fint det ble med nye vinduer:=) DEt potteskapet ditt.... WOW så nydelig!

Nyt resten av søndagen .
Klem=)

Anonym sa...

Sån skillnad med köksfönstret, det gör ju så mycket, skönt för dig :)
Ja, det tar verkligen sin tid allt med renovering men så länge det går framåt så... Jag har sänkt mina krav där kan man säga... Man får tänka på slutresultatet när det känns segt.
Såg smarriga ut dom där muffinsarna, här var det också mys på kvällskvisten, såg 27 dresses, rekommenderas :)