lördag 2 augusti 2008

Inspirationen flödar

Äntligen så har motivationen och inspirationen börjat flöda. Har länge gått och tänkt och planerat saker som jag har tänkt att göra här hemma. Men när kvällen väl har kommit och huset har fallit i ro, så har jag också fallit i ro. I soffan, framför tvn. Men den sista veckan har jag fått gjort riktigt mycket. Här är en av två tavelramer jag tänkt ska få sig en överhalning med penseln. Resultatet visar jag en annan gång.


Den här byrån och piedestalen blev jag jättenöjd med. Byrån är från IKEA, och var ursprungligen blå. Har tänkt i flera år att jag borde måla den vit, men det har aldrig blivit av. Nu förstår jag inte varför jag inte gjort det tidigare. Har inget att ha på piedestalen än, men det lär inte dröja så länge innan jag inhandlat nåt.



Så till köket, vi ska byta fönster i hela huset. Dem flesta är köpt in och står på terassen, men det saknas tid för att få allt gjort. Vi håller också på med flera andra prosjekt i huset, invändigt och utvändigt. Så allt hänger liksom ihop med nåt annat. Kan inte göra ditt, förrän vi gjort datt osv. Eftersom vi ska byta fönster, och dom vi ska sätta in är mindre än nuvarande, så har jag avväntat med att köpa nya gardiner. Men nu var jag såååå trött på mina gamla julgardiner, som det egentligen är, och jag hittade precis det jag letat efter på Åhlèns. Så då slog jag till. Visar före och efter bilder.





Fönstret som är över köksbänken ser verkligen hemskt ut, massor av dugg mellan glasen så man ser nästan inte ut. Ingen idè att ens försöka tvätta rent det. Så när jag kom hem med nya gardiner, och höll på att ta ner dom gamla så fick min sambo se hur hemskt det såg ut. Han erbjöd sig då att byta fönstret under helgen, fastän han planerat att göra nåt annat. Jag blev självklart hemskt glad. Nu visade det sig att regnet öste ner stora delar av dagen idag, så jag hoppas han får gjort det imorgon. Visar bilder på det en annan gång, då jag har tappat bort dom 3 gånger nu.


En bild över matbordet och ett av fönstren i köket, passade på att möblera om lite också. Det här åt vi till middag i dag. Helt underbart, finns det nåt bättre än räkor och vitt vin?



Jag är nöjd så långt med det jag hunnit med under helgen, imorgon blir det storstädning på sonens rum, med lite målning mellan varven. Han har lego liggandes över precis hela rummet, måste en jätteröjning till. Hoppas ni haft en finfin helg. Tack så hemskt mycket till er som kommenterat och uppmuntrat på mitt förra inlägg, det värmer verkligen. Känns jätteskönt att få släppa ut lite ånga, borde gjort det för länge sen om allt möjligt. Nu är jag i alla fall på väg, det här gör jag ju för min skull.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Så fint du har! Önskar att jag hade tagit mig iväg till Norge någon gång, men det ligger väl kvar ett tag till hoppas jag...! Kul att höra att det är fler än jag som har "julgardinerna" kvar lite för länge. Själv tog jag ner mina i början av juni... Har ju haft turkost inne i vardagsrummet ett tag, och var nu sugen på rosa, så jag var envis och ville inte byta gardiner förrens jag hittat några fina rosa. Men jag fick ge upp, har inte hittat några än... Hoppas det går bra med alla fönstren, och att du kan få ditt nya köksfönster i helgen som planerat. Våra fönster är beställda men kommer inte förrens i september tyvärr, så här får vi nöja oss med panelbyte så länge. Har nästan övertalat guben om vilken slags panel vi ska ha, men han är inte helt övertygad ännu, så jag får fortsätta jobba på det! Ha det så bra, kram Madde!

Viola sa...

Hej Annelie, vad skönt att höra att du känner dig starkare och är på G! Du fick till det jättefint i köket och byrån blev så fin. Visst känns det skönt när man uträttat storverk, ha det bra du oxå, kram Viola

Vida sa...

Blev jättefint, det är en sån skön känsla när man tar tag i saker.. jag är dock ganska bra på att skjuta dem framför mig men jag jobbar på det.

Och vilken belöning kan vara bättre än vitt vin och räkor?! Underbart!

Kram från Liv

Hagbacken sa...

Heej Annelie! Åh vad fint ni har det...det blev kanon med gardinerna...tittar och suger in allt jag kan av alla bilder....vad snäll han är din man som hjälper till trots att han har annat att göra!

Kan ju tyvärr inte hålla med ang räkorna, men det ser onekligen ut som gjort för en myskväll!

Det är återigen så oligt att du kommit igång med bloggandet, och man kan få lite mera "inblick" i ditt vardagliga liv!

Kram Linda

Hagbacken sa...

Glömde ju..du har verkligen varit flitig låter det som..och byrån och piedestalen blev kanonfina...det är nog en början till slutet på färger på resten av dina möbler...*s*...gissar jag....

Kraam