onsdag 20 augusti 2008

Ett STORT tack!

Tusen, tusen tack till er som har kommenterat på mitt inlägg om mamma och hennes sjukdom. Det värmer verkligen att det finns människor som bryr sig. Jag har aldrig varit speciell bra på att dela med mig när det gäller livets motgångar. Jag samlar på mig och samlar på mig, till slut blir det fullt, och det går tyvärr ut över mina närmaste. Jag blir sur, grinig och en plåga att umgås med. Känner att det lilla jag skrev hjälpte mer än jag trodde. Så jag ska försöka att fortsätta med det, även om tiden inte räcker till helt. Samtidigt har jag ju fått sträng besked om att jag måste ge utlopp för mina känslor och bekymmer, så det är ju en prioriteringssak. Men det är inte lätt att sätta sig själv först i kön, det ska vara sagt. Återigen, tack så hemskt mycket för att ni tar er tid att läsa och kommentera!

Tänkte nu hoppa över till något helt annat, planen var ju att jag skulle få in lite inredning här också. Tyvärr så har vi allt för många prosjekt på gång så det finns inte så mycket att visa. Men barnens rum är i alla fall färdiga. Så idag bjuder jag på lite bilder från min dotters rum. Hon är 3 år och är jättestolt över sitt nya rum.



Här ser ni sängen som hennes pappa har byggt, med koja under. Alla barns dröm, i alla fall när man är 3 år. I hyllorna ställs diverse leksaker och mjukdjur på utställning.


Det här är en gammal korgstol som jag fått av mamma, den har alltid funnits i mitt barndomshem i hallen. Mamma har nu ingen plats för den eftersom hon måste kunna ta sig fram med rullstolen. Kan inte bestämma mig för om jag ska måla den vit eller inte. Filten som ligger i har min farmor virkat. Tycker att den är väldigt dekorativ.


Här är ett broderi som min mormor gjort, föreställer "Bä, bä lilla lamm". Den måste vi sjunga varje kväll när hon ska sova



Det här är en gammal Ikea byrå som jag målat vit och satt på nya rosa knottar på. Man kan ju inte undvika rosa helt när man har en liten prinsessa....




Här ser ni en gammal vagga som min mormor sov i när hon var liten, tror att det är mormors bror som har gjort den. Efter mormor så sov mamma och hennes bror i den, jag och min bror sov i den. Så mina två barn, men innan dom sov i den fick vi en möbelsnickare att fixa till den lite och måla den. Han målade då på en bild av Nalle Puh. Nu mer fungerar den som docksäng.

Det var allt för denna gång!

På återseende, Annelie

5 kommentarer:

Vida sa...

Vilka härliga bilder! Vad fint hon har det och kul att höra berättelsen bakom möblerna, filtar etc.

Som jag skrev tidigare så berörde ditt förra inlägg mig djupt och jag undrar om det är ok för dig att jag kanske länkar till det i något av mina inlägg.. tycker att alla borde läsa det och inse vilken skatt en alldeles vanlig dag är. Jag har full förståelse för om du inte vill det så jag respekterar definitivt ett nej...

Ha det gott!

Liv

Viola sa...

Hej Annelie, härligt att höra av dig igen. Tjejans rum ser ju för rart ut, och om du ska måla om korgstolen, tips: spraya den. Blir absolut bäst. Vad mysigt med en vagga där så många inom familjen har sovit. Ha det bra, vi hörs som vanligt, kramar Viola

Hagbacken sa...

Åh vad fint hon har på sitt rum, M...verkligen! Inte ska du känna press på dig att skriva..jag finns kvar alltid, vet du!

Visst är det skönt att få ventilera sig lite....

Kram Linda

Anonym sa...

God kväll!
Jättefint rum hon har, kul med blandad inredning från dig och din släkt. Förstår att du tvekar på korgstolen, vet faktiskt inte själv hur jag skulle ha gjort...
Jättebra om du lär dig att dela med dig av dina tankar och känslor för det behöver du nog som sagt och bloggen kanske kan vara en bra hjälp en sån här gång. Du slipper prata, om det känns jobbigt, men ändå så kan du berätta och få lite respons på det. Jag tittar in här flera gånger om dagen om jag har möjlighet, och jag lyssnar gärna på dina problem.
Krama nu barnen så gott, Madde!

Mitt hvite hus sa...

hei Annelie=)

Godt å høre fra deg igjen. OG man må tømme lageret sitt ellers blir det vanskelig for deg vet du=)

Så utrolig koselig rommet til lillejenta ble.O=) Skjønner hun er veldig fornøyd med det0) og det er så kjekt når de setter pris på det.
Ta godt vare på deg selv og ha en fin dagO=)
Klem Kerstin