torsdag 28 augusti 2008

Soffaslitare

Jag är hemma från jobbet idag, kände mig helt eländig i morse. Ont i halsen, frös och jag var helt säker på att jag hade feber. Så jag kravlade mig ur sängen för att ringa jobbet kl. 07.00. Så tog jag mig in i duschen, väckte barna och fick iväg dom till skola och dagis. Efter det har jag bara latat mig, legat i soffan och läst Bonytt, druckit te, tittat på Oprah och Dr Phil. Ja, jag vet, looser tänker ni. Men för mig är det verkligen avkoppling. Jag behöver inte tänka, kan bara slappna av och skatta mig lycklig för att det finns alltid människor som har det värre än man själv. Det hjälper faktisk ibland, även om det inte är helt etiskt riktigt att gotta sig i andras elände, men vi är alla människor och det är ett sätt att överleva på. Tror att många håller med mig.

Har också pysslat lite, köpte en blomma till min gamla mjölkkanna igår. Så nu är den på plats, tack så mycket för tipset till Linda, Lantliv i lägenhet, och till Viola - Violas romantiska hem. Det blev en plätt, jättesvåra att få tag i här tydligen. Var in i flera blomsteraffärer, hittade en som hade en i en färdig uppsats. Men inga fler, damen som jobbade där sa att dom sällan fick in blomman då den var så svår att få tag i. Mitt sista hopp stog till Plantagen, ligger alldeles bredvid jobbet, dom hade och jag blev så glad. Resultatet blev riktigt bra, knöt på lite hampasnöre och satt på ett silverkors också.


Hittade också två jättesöta små blommor som jag bara var tvungen att köpa. Passade perfekt till mina små zinkkrukor som fick följa med mig hem från Danmark.



Visar här en skräckbild från mitt hem, jag tyckte att den här innbygda bokhyllan var så fin när min sambo snickrade ihop den. Nu är den en mardröm. Har blivit ett ställe där vi samlar och lägger ifrån oss allt möjligt skrot och plotter som jag kallar det. Får aggressiva utbrott pga den här hyllan titt som tätt och den är en stadig källa till konflikt mellan oss. Så den ska det göras något åt. Nu har jag visat den här så förhoppningsvis fungerar det som en motivation till att ta tag i problemet. Snart kommer det en efterbild. Jag kan nästan inte vänta!


Nu ska jag bädda ner mig i soffan med en god boken liten stund innan det är dags att hämta M på dagis. Känner jag henne rätt så vill hon inte hem idag heller.


Ha en strålande hösteftermiddag, här skiner solen från en klarblå himmel.


På återseende, Annelie:)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Guud en sån skön dag! Visst är det härligt att vara en looser ibland! Inte ofta det händer, men visst behövs det emellanåt! Jättesöt blomma, imponerad över er som "bara" vevar runt lite snöre och hänger på ett litet kors...! Så fint, men den fantasin finns ingenstans på min världskarta, tyvärr! Krya på dig, och ha det så skönt!
Kram Madde

Vida sa...

Att slita soffan och titta på Dr Phil tror jag är PRECIS vad du behöver. Gör det med gott samvete.. själv brukar jag kolla på Hallmarkfilmer..

Vad fint det blev med mjölkkrukan. Du är duktig på inredning.

Krya på dig!

Kramar från Liv

Hagbacken sa...

Hoppas du kryar på dig och blir bättre snart! Blommorna var såå fina, och det blev jättefint i mjölkkannan!

Kram Linda

Vida sa...

Du har en liten ängel som väntar på dig hos mig!

Viola sa...

HALLÅ IGEN, ROLIGT ATT RÅDET FUNKADE SÅ BRA. DU SKA AVSLÖJA EN HEMLIS OM ETT TAG SKA JAG LÄGGA UT EN BLOGGCHOCK NÄR DET GÄLLER BILDER FRÅN MITT HEM, DET HANDLAR OM ORANGET OCH SVART OCH LITE MERA, KAN JU INTE AVSLÖJA ALLT, SKA BLI SÅ KUL NÄR ALLA FÖRVÄNTAR SIG DET ROMANTISKA HEMMET, HOPPAS DU MÅR BÄTTRE, FÖRSTÅR ATT DET VAR SKÖNT I SOFFAN. SÅNT MAN LÄNGTAR EFTER IBLAND, KRAMAR TILL DIG, VAR MED OCH TÄVLA SÅ JAG FÅR SKICKA NÅGOT TILL NORGE...

Jojo sa...

Hej!

Hoppas du fick en skön dag i soffan.. Ibland behöver man det, tanka lite =)

Har en liten utmaning åt dig på min sida, ingen stort..
Gillar hampasnöret.

Kram Jojo

ps, du kunde ju prova lägga upp en gardinlängd framför bokhyllan så har du den kvar men allt innanför lämnas osynligt, plus det att då är det inte lika lätt att fylla på med nytt som man bara stoppar in och glömmer bort.. =)

Anonym sa...

Åh, vilka söta krukor som du hittat i Danmark, supersöta :) Det finns så otroligt mkt fint där, sist ville jag ha en van så man kunde shoppa & få hem allt!
Det röda glaset lät inte dumt, jag kör på vitt här ikväll ;)
Trevlig helg! Kram