söndag 11 januari 2009

Tillbaks med lite inredning



Måste börja med att tacka för det stöd och uppmuntran jag får från era kommentarer. Det hjälper verkligen att skriva av sig lite och det är ju en stor bonus att man får lite empati och råd och tips. Tusen tack för det!


Men nu tänkte jag i alla fall visa lite från mitt hem igen. Det är inga stora nyheter men små saker som jag finner ro av att vila ögonen på. Har inhandlat lite nya blommor och "ommöblerat" lite bland pyntgrejorna. Här nedan ser ni en ny kruka med en ny fin, vit blomma. Har köpt två av dessa som jag plasserat på olika ställen i huset.




Har också låtit mig inspirera av många andra bloggare och köpt två buketter vita tulpaner, verkligen vackra.


I mellandagarna sprang jag av en händelse över något jag letat efter lääänge. En ny middagsservice, krämfärgad med blå blommor. Ett riktigt fynd om jag får säga det själv. Ni skulle bara vetat hur jag letat. Hittat olika varianter som jag ratat, inget har varit som jag tänkt mig. Men plötsligt så stod tallrikarna där framför mig. För ett väldigt överkomligt pris dessutom, 29 kr per del. Skyndade mig hem til guben och drog med honom till butiken, det här ska vi ha. Här fanns ingen förhandlingsmån, gissa om jag blev förvånad när han var enig på en gång, utan övertalning eller nåt. Slog till och köpte 10 middagstallrikar, 10 djupa, 10 assietter och 10 frukostskålar. Det är en njutning att äta varje måltid! Har fått tillbaka min lust att laga mat och prova på nya recept, vilket resulterat i många goda middagar i det sista.




Har också inhandlat lite nya ljusstakar, dels dom här under som jag har på en bricka på vardgasrumsbordet.



Och dom här väggljusstakarna som sitter på var sida om spegeln i hallen. Visar ingen helhetsbild här då det tyvärr är osedvanligt rörigt i hallen just nu. Vissa ställen blir man bara aldrig nöjd med och man klarar aldrig av att hålla det städat. I alla fall är det så för mig. Men när utbyggnaden blir klar till våren / sommaren så ska det nog bli ordning och reda här också. Ska ha en hel vägg med skjutdörrsgarderob från golv till tak. Där ska allt stuvas undan så kan resten som syns få vara rent och snyggt. Det ska bli så bra!


Det tror jag får bli allt för idag. Nu ska jag bege mig ut i stormen. Sambon är med bägge barnen i ishallen och åker skridskor. Lovade att jag skulle komma bort och avlösa honom från minstingen så han kunde träna lite med äldsteman. Han började på hockeyskola igår och tyckte att det var otroligt roligt. Så nu ska han träna så mycket han bara kan. Så glad mor blir vid tanken på en stor hockeybag och svettiga träningskläder... Men bara han är nöjd så får man väl ställa upp, eller hur?!



Hoppas ni haft en strålande helg och att ni får en bra vecka som kommer!



På återseende, Kram Annelie//

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att få pyssla och plocka. Vill också ha lite nya vita blommor, ska se vad jag hittar i veckan. Låter underbart att få en stå stor garderob i hallen. Vå hall är så lite och trång och alltid full med kläder. Håller som bäst på att planera hur man kan få till det på bästa sätt.

Kramar Ullis

Stina sa...

Så mycket fint!
Nu måste jag köpa tulpaner igen, ser jag.;-) Kram

Hagbacken sa...

Hej vännen! Åh så fint du har pyntat! Lite blommor gör verkligen susen, det är som blommor för själen tycker jag...

Porslinet var verkligen vackert, förstår att du blev såld på det..vilken tur att J-Å inte sa emot...*ler*

Kul att L börjat spela hockey, även om det är mindre kul med all träning och svettiga väskor som du säger..*s*

Hoppas vi ses snart!

Kram Linda

Anonym sa...

Så fint med vita tulpaner, har tänke hela helgen att jag måste iväg och köpa.. nu ser jag dock att klockan rusat iväg.. hoppas att dom har öppet en stund till på blombutiken, det är ju trots allt söndag.
Jag älskar tulpaner, och skulle kunna köpa hem i mängder, men, nån hejd får det ju vara ibland.

Jag älskar inredning, och våren är helt klart en av mina favoritårstider då det kommer till mit tstora intresse, nu har jag dessutom anmält mig till en inredningskurs, ska bli certifierad inredare, vilket känns otroligt kul..

http://www.inredningsskolan.se/inredningsskolan.htm

Jag tror att det kommer bli toppen, känns kul att uppmuntra sitt intresse så :)

Vida sa...

Fina bilder, vad fint du har runt omkring dig. Porslinet var jättefint och billigt.. man ska omge sig med saker man tycker om helt enkelt..

Ha en skön vecka.

Kramar från Liv

Från A till O med Jenny sa...

Halloj
Vad skönt att du känner dig lite bättre nu hoppas din mamma mår lite bättre oxå.
Håller med om det där med städningen...herregud mitt sovrum har blivit en avstjälpnings plats som ser ut som ett bombnedslag. Förvaring är något jag också skulle behöva.

Ha de super
kram

Anonym sa...

Tänk tulpaner fungerar alltid som humörhöjare!

Annika sa...

Gillade verkligen det blå-vita porslinet..... jag är en blåmänniska o iår ska man va det såg jag.... kommer blått i massor.... Ha en skön vecka... kram Annika

Synnøve. sa...

Hej Annelie.
Vilken vacker servise ni fått tag på. Kan tro att maten smakar gott på den.
Hoppas att allt är bra med er efter den långa julledigheten.
Hur är det med mor?
Någon förbättring?

Här väntar kudden en stund. Mår inte så bra just för tillfället.
Sköt om dig.
Kram Synne.

liven sa...

Tusen takk for kommentar hos meg:o)
Synest alltid det er kjekt å bli kjent med nye bloggere:o)
Kjempefint servise du har kjøpt!!
Skjønner godt at maten smaker godt på dette!!
Jeg er såååå glad i det blå og hvite jeg da:o)
Fine bilder hos deg:O)

Leste om din mor.....så trist for dere!

Ønsker deg en fin kveld og en fin ny uke:o)

liven sa...

Tusen takk for kommentar hos meg:o)
Synest alltid det er kjekt å bli kjent med nye bloggere:o)
Kjempefint servise du har kjøpt!!
Skjønner godt at maten smaker godt på dette!!
Jeg er såååå glad i det blå og hvite jeg da:o)
Fine bilder hos deg:O)

Leste om din mor.....så trist for dere!

Ønsker deg en fin kveld og en fin ny uke:o)

Anonym sa...

Hej!
Har varit borta hela helgen, och har jobbat 07.00-21.00 idag (en timmes ledigt...)så jag har inte hunnit titta förbi här förrens nu.
Så fint du har! Jag har sagt det förr, och säger det igen... Du är duktig på att få till det fint!
Tråkigt att läsa om din mamma, jag hade hoppats att hon skulle vara bättre nu. Vi får hoppas att det löser sig till det bästa snart nog!
Både du och J-Å kämpar på bra där hemma, jag förstår att det är tufft för er ibland. Men han finns ju som sagt kvar, och enda förklaringen till det måste ju vara....Kärlek!
Ha det så gott, och ta hand om varandra!
Kram Madde

Anonym sa...

Vilken underbar servis du hittat! Den ser sådär gammaldags ut men ändå ny, och till ett bra pris dessutom :)

Ha en bra dag!