måndag 4 maj 2009

Trappen är på plats, barn nr 2 har vattkoppor

Hej på er alla!

Hoppas att ni har haft en fin långhelg med mycket sol och värme. Jag och min bror har ju som bekant varit och röjt i mammas hus. Nu är det inte så mycket kvar. Brodern ska ringa auktionsfirman i veckan så dom får komma och titta. Hoppas dom tar med sig allt, annars blir det väl att vi får köra grejorna på loppis. Man kan ju omöjligt ta vara på allt. Det är i såna här lägen man skulle haft en sommarstuga. Då hade man kunnat fylla upp med diverse saker. I sitt eget hem så har man ju stort sett det man behöver. Jag har ju städat ur mina köksskåp och lådor för att få plats med lite grejor jag ville ha kvar efter mamma. Kommer att visa diverse saker framöver.

Men nu är det trappen som står i fokus. Sambon är bara så duktig, måste ju skryta lite. Till trots för att dottern har fått vattkoppor så har han lyckats få trappen på plats medans jag har varit borta. Det hade jag inte trott. Tycker att det blev jättefint. Nu saknas lite lister och diverse finish, ja egentligen är det ju mycket mer. Vi ska ju göra om väggarna i hela vardagsrummet/köket samt riva en vägg för att få större vardagsrum. Så ska det bytas fönster och det ska sättas in en altandörr. Men det får nog vänta till hösten. Nu måste vi ju hålla på ute.

Vi ska ju också ha trapp ner till källaren på samma ställe, så det kvarstår en hel del jobb. Men nu kan jag i alla fall se för mig hur himla fint det kommer att bli. Då står man ju ut med lite kaos och halvfärdiga prosjekt. Allt till sin tid.

Ja, så var det dotterns tur att få vattkoppor. Jag tyckte sonen var hårt drabbad, men min lilla tös är täckt av blemmor på rygg och mage. Ryggen är en enda stor vattkopp. Stackars liten, alldeles svullen i ansiktet och fullt i hårbotten. Har nästan inte sovit inatt, haft feber och kliat. Tog in henne i våran säng, då fick i alla fall hon sova lite. Men inte jag då, detblir så trångt och varmt. Får kanske ta igen lite under dagen. Nu har hon yttrat önskan om att titta på Mamma Mia, så vi får väl göra det.


På återseende, kram Annelie

8 kommentarer:

Hagbacken sa...

Men herre jesus, vilken otrolig karl du har! Blir så avundsjuk! ;) Det blev huur fint som helst, jag har inte den lekaste hur det funkar med att hålla den uppe osv...Ne, ni är bara för otroliga båda två (och klart du ska skryta, låt han ta del av berömmet också, tycker jag)

Vad skönt att det snart är klart, hoppas då auktionsfirman tar med sig de saker ni inte vill ha kvar, så ni slipper krångla..ni har nog jobbigt ändå! Ska bli "spännande" att få se dina fina minnen efter mamma....

Å såå Maja-"blaja" då....stackars liten....men det var väl oundvikligt! Skönt då de har det gjort sen....

Hoppas du får ta igen dig lite under dagen..och ha inte dåligt samvete som sagt...det blir fler ggr..

Ta hand om dig/er nu!

Kram Linda

Husan sa...

Först vill jag säga att du har en fin o härlig blogg.
Läst den ett tag men ej gett mig till känna.

Men va trist med vattenkoppor. Min Prinsessa hade oxå massor när hon väl fick elendet. O på vårdcentralen sa de då att lika många de har utåt på kroppen lika många har de innåt i kroppen. Då förstår man hur mycket det kan klia.
Stackars henne. Krama henne mycke nu.

Kram till dig.

Husan

Synnøve. sa...

Hej Annelie.
Men stackars lite tjeja.
Inte lätt att låta bli att klia. Vet ju hur svårt det är låta bli myggbett....
Ge henne glass och många kramar så kanske det går bättre.

Fin trappa som sambon fick till. Trots att tjejan är sjuk.
Honom ska du vara rädd om.

Förstår det är jobbigt att plocka få tömt på allt. Efter ett långt liv så samlar man på sig saker.
Skönt ialla fall att ni är två.

Sänder dig en riktig bamsekram.
God bedring till dotra.
Kramen Synne.

Madde sa...

Så otroligt fint han har gjort! Helt klart kan du få skryta över honom!! Tråkigt som sagt med M, hoppas verkligen att det ger sig. Ända trösten är att sen är det klart, och kan inte komma igen. Tråkigt medans det pågår, men sen är det gjort. Heja M!
Jag hänger inte riktigt med i svängarna på vad ni gjort och vad ni ska göra i huset, det låter som ni snart möblerat om hela kåken. Fattar nog inte helt förrens jag varit på plats och kollat själv. Tråkigt att veckorna går så fort bara, men nånstans ska vi väl kunna klämma in det tycker jag!
Kram Madde

Vida sa...

Wow! Det blev ju superfint... så himla lyckat. Förstår om ni är nöjda..

Varm kram från Liv

Ullis/Leva på landet sa...

Jätte fin trappen blev. Visst blir man glad över att man har en händig man som kan fixa det mesta. Är lika här. Hoppas att det gick bra med röjningen och att du har hittat lite som du kan ha kvar. Vattkoppor är ju inte kul, hoppas att hon piggnar i snart.

Ha det bra!
Ullis

Annika sa...

Vad fint det blev.... händig karl du har.... ska hela huset vändas upponer.... ni verkar ha fullt upp.... skönt att ni rensat klart o fått undan det mesta.... det är ju så jobbigt att gå igenom en massa såhär efteråt.... min mamma har faktiskt rensat en del redan o jag fick plocka ur matkälalre o tvättstuga... blev en del lass till tippen.... hittade sparade smörbyttor som jag aldrig sett maken till..... bra att ha till bär vetdu...:) Ha en skön vecka.... Kram Annika

Oss.... sa...

Vilken underbar trapp det blev och är!! Super fint och ja det är klart du skall skryta om mannen!!

Tack för din goa kommentar hos mig!!
Kram Anki