måndag 11 maj 2009

Ny vecka - igen

Ja så var det måndag igen. Kan inte fatta att det går så otroligt fort. Ett tag i januari så kändes det som att tiden stod still och att jag aldrig skulle komma vidare. Men som tur är så tog jag fel. Livet travar på som aldrig förr. Kan inte fatta att det redan till helgen är 17 maj. Som ni säkert vet så är det ju Norges nationaldag. En stor folkfest, framförallt för barnen. Så vi behöver inte fundera på vad vi ska göra på söndag.

Livet humpar och går, känner inte att jag är helt mitt "gamla" jag men jag är i alla fall på god väg. Har fortfarande problem med att planera och ha översikt. Jag glömmer vart jag lägger grejor och tar som regel ett par tre vändor in igen när vi ska någonstans för att det är något jag glömt. Fast det har nästan blivit rutin det med nu, det är mycket man kan vänja sig vid. Tur att man är anpassningsbar.

Jag börjar också hitta glädje och ro runt dom saker jag sparat efter mamma. Känner att jag måste bo in dom lite. Hitta vart dom ska stå, vad jag vill ha framme och vad jag vill ha i skåp eller lådor. Jag känner en viss ro när jag ser på dom här sakerna, kanske mamma är med mig på ett vis. Det känns tryggt och gott.

Andra gånger så kommer sorgen igen som vågor som sköljer in över stranden. Det går inte att stoppa och dom kommer med den kraft dom har. Ibland i form av lite vågskvalp och andra gånger med full styrka, fulla av skum och luriga underströmmar. För att så dabba av och ligga spegelblankt igen. Konstigt det där, men det tar ju den tid det tar. För varje våg man tar sig igenom så blir man väl lite starkare, man kommer ett litet simtag vidare.

Önskar er en strålande ny vecka så här i mitten av maj.

På återseende, kram Annelie

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att du känner att du är på rätt väg. Ja ni firar verkligen er nationaldag. Skulle behövas lite firande här också. Du kommer säkert att hitta bra platser till dina saker efter din mamma.


Kram Ullis

Madde sa...

Vilken simning du gjort! Så bra beskrivet, jag tror nästan att jag förstod precis faktiskt! Måste vara skönt att kunna sätta ord på tankarna. Så fina saker du har efter mamma. Förstår hur du känner med att hon finns där. Hennes själ finns nog som sagt bland alla grejer som andats hennes liv förut. Skönt att ha henne nära, och pappa såklart! Redan måndag som sagt, det går sjukt fort just nu. Det får gärna gå så fort FRAM TILL sommaren, men inte UNDER sommaren, som det ju tyvärr alltid gör! Hoppas du får en skön och lugn vecka, låter gott att du mår bättre!
Kram Madde

Madde sa...

Vilken simning du gjort! Så bra beskrivet, jag tror nästan att jag förstod precis faktiskt! Måste vara skönt att kunna sätta ord på tankarna. Så fina saker du har efter mamma. Förstår hur du känner med att hon finns där. Hennes själ finns nog som sagt bland alla grejer som andats hennes liv förut. Skönt att ha henne nära, och pappa såklart! Redan måndag som sagt, det går sjukt fort just nu. Det får gärna gå så fort FRAM TILL sommaren, men inte UNDER sommaren, som det ju tyvärr alltid gör! Hoppas du får en skön och lugn vecka, låter gott att du mår bättre!
Kram Madde

Madde sa...

Öhhh,är visst van att dubbelklicka ooops!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh 17.e maj är en riktig högtid:) Annat än vår fuskvariant till nationaldagen...
Själv tycker jag vi ska byta nationaldag och fira vid midsommar istället...kan det bli så mycket svenskare än så?!

Kram Annica

Annika sa...

Härligt att vara på rätt väg igen.... ta det bara lite lungt nu så ska du se att det rättar till sig.... mera fina saker du har efter mor.... visst känner man dom i de gamla sakerna.... ja kan tänka att det blir fest till helgen.... brukar vara det på 17 mai..... bunad o is.....:) Kram o trevlig helg... Annika