fredag 8 maj 2009

God helg!

Ville bara passa på att önska alla en riktigt god helg. Ikväll kommer sambon hem efter att ha varit på kurs i Leksand sen i tisdags. Så jag har en flaska vitt på kylning och jag har inhandlat färska räkor och gott bröd. I helgen ska vi fortsätta med prosjekt trapp och tv-rum.Soffan har kommit och den står inplastad under trappen för tillfället. Det ska visst regna hela helgen så det passar ju bra att hålla på inne. Gudarna vet när jag får gjort färdigt äppelträdet. Grannarna börjar väl tro att jag ska ha det halvklippt.

Har ju glömt att tala om att jag köpt en ny laptop. Den ser ni här ovan. Den är min och bara min. Blev helt kris när jag insåg att guben skulle ha med sig datorn på kurs. 4 dagar utan tillgång till data hemma med ett sjukt barn hade bara inte gått. Så nu gjorde jag slag i saken och köpte mig en egen. Har ju tänkt på det en stund och hållit koll på reklamen från elektronikkjedjorna, men nu fick jag den spark i baken som jag behövde.

Som sagt inledningsvis: En riktigt god helg till er allihop!

På återseende, kram Annelie

7 kommentarer:

Synnøve. sa...

Grattis till ny laptop.
Det är skönt att ha sin egen hehe...
Hoppas det blir en fin helg iallafall.
Äppleträdet kan väl någon av grannarna hjälpa dig med om de undrar. Vi blev klara med våra. Men det var ett blodslit ska jag säga.
Regn, blåst och kyla. Så blir nog helgen här.
Ha det så gott nu Annelie.
Kram Synne.

Hagbacken sa...

Som sagt, d3t gjorde du HELT rätt i! Det är såå skönt att ha en egen då man är 2!

Trevlig helg till dig/er med!

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med en egen laptop. Skulle jag också vilja ha. Vilka fina saker du har fått efter din mamma. Jag har saker efter mormor som jag bra älskar. Tänk att gubben din har varit här där jag bor. Han kanske till och med har varit där min gubbe jobbar.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Vida sa...

Snygg laptop och nu blev jag verkligen sugen på räkor...mmmm, det var länge sen jag åt färska räkor.

Kramar till dig

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det är trist att de inte satsar på barnen. Gubben min jobbar på Klockargården, grannhotell med Tällbergsgården. De hotellen ingår i samma kedja. Han är fastighetsskötare och konferensvärd där.
Kram Ullis

Madde sa...

Hej! Önskar dig också en trevlig helg. Skönt att få hem "guben" igen! Kul med en egen dator, kanske inte så dumt att ha. Ny soffa också, det verkar hända mycket hos er. Kul med nytt! Njut nu av räkorna och vinet! Måste faktiskt erkänna att det lät så gott så jag blev sugen! Men P är redan och handlar mat till grillning så det får bli en annan dag. Tack för tipset!
Kram Madde

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj...inser att det var läääänge sedan jag tittade in hos dig. har en del härlig läsning att ta igen med andra ord:)

Sneglade lite på förra inlägget och såg den fina servisen efter din mamma... Den gillar jag mycket och jag förstår att du vårdar den ömt.

Sköt om dig
Kram Annica