tisdag 30 september 2008

Härlig helg men...

Jag lovade i mitt förra inlägg att jag skulle rapportera från våran minisemester i Göteborg idag. Vi har haft det helt underbart, barnen har haft det super, vädret var helt OK. Vi åt god mat och hade det väldigt bra. Men så kom tröttheten....

Jag orkar helt enkelt inte skriva något långt innlägg idag, hoppas ni har förståelse för det. Idag har jag tvättat två maskiner tvätt. Haft ett givande telefonsamtal med en väninna, gått en tur i skogen med henne för att så avsluta med en lätt lunch. Sen var alla krafterna slut, nu ska jag hålla ut till kvällen och barna har lagt sig. Sambon jobbar sent idag då han ska ta igen lite förlorad arbetstid efter ledigheten. På torsdag åker vi ju till mamma, så det blir en kort arbetsvecka för honom.

Nu måste jag ordna lite middag till barnen, sen blir det at kokona i soffan till läggdags. Hoppas jag känner mig bättre imorgon.

Ha en fin tisdagskväll.

På återseende, Kram Annelie.

10 kommentarer:

Hagbacken sa...

Hej, har tänkt på dig ska du veta..inte konstigt att du är trött. sådant kommer ju alltid surt efter...spec då man haft mycket omkring sig och inte mått så bra!

Själv har jag startat en ny blogg, men den är än så länge hemlig för alla...vi får se längre fram...

Hoppas allt går bra med läkarbesöket om vi ej hörs innan, vila nu så mycket du kan innan//Kram Linda

Oss.... sa...

Snälla Annelie!!
Va rädd om dig nu och gör inte mer än det mest nödvändiga!! Sen hoppas jag innerligt att det fixar till sig med din mor!!
Kram Anki

Vida sa...

Vila, vila och åter vila. Det kommer att ta fler än några dagar att bli pigg igen så lägg inte det kravet på dig själv. Var rädd om dig och utnyttja soffan för det var nog länge sen sist.

Stora kramen

Liv

Mitt hvite hus sa...

Hei=)
Syns ikke du skal kjenne noe som helst press på deg til å blogge eller hvor langt du blogger. Bruk tiden på akkurat den måten du føler blir riktig for deg. Og samle krefter og slapp av vennenO=)

Varm klem fra Kerstin

Synnøve. sa...

Hej Annelie.
Strunta i bloggen ett tag. Lägg kanske bara in ett inlägg så man vet att du lever. Du har viktigare ting att ta reda på nu.
DIG!
Du måste få en chans att bli frisk nu, att kunna komma ikapp dig själv. Nu har du nästa stora utfordring att ta tag i nämligen din mor.
Det tar massor av energi från dig det med. Så du måste hushålla med dina krafter.
Gör minst möjliga. Nu får du ta den tid du behöver själv. Delegera arbetsuppgifter hemma.
Du har rätt att ha en stund för dig själv. Sa visst det två gånger ser jag.
Vi finns här när du kommer igen och orkar skriva. Har dig på bloggkoll så jag får mail när du gjort nått nytt.
Så strunta i bloggen ett tag.
Försök nu ha det så bra.
Kramen Synne.

Annika sa...

Hej!!! har läst ikapp lite för jag har också haft en skenande klocka ett tag... hoppas allt ordnar sig nu o ta till vara på din sjukskrivning.... unna dig lååånga skogspromenader... inga såna med klockan i högsta hugg.... har lagt ut en beskrivning på vackra rosor... passa på att plocka lite löv o gör en bukett när du är hos din mamma.... så får hon nåt vackert att titta på... dom var inte sena att göra... Kram Annika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ta hand om dig!!

Kram Annica

Anonym sa...

Hej!
Patrik fyllde år igår, så jag var duktig nog att umgås med honom och barnen istället för att slå på datorn... typiskt att jag då missade ett nytt inlägg.
Skönt att höra att ni hade det bra i helgen. Att sen tröttheten slår in är nog något som du tyvärr får räkna med ett tag framöver. Det är ju förmodligen ingen vanlig trötthet du råkat ut för, utan det är väl som du säger själv att du träffat väggen lite. Men om du direkt nu fortsätter att vila, och bara försöker tänka på dig själv, så kanske det löser sig fortare än annars. Hoppas också att helgen blir givande i dina försök att hjälpa mamma, så du inte känner dig ännu mer förtvivlad efteråt. Och ta hjälp av både sambo och bror, så du ej tar på dig ett för stort lass! Jag önskar verkligen på alla sätt att detta löser sig bra för både dig och din mamma. Jag önskar er båda det bästa!!
Vill fortfarande att resan över blir av, men vi tar det när du känner att du orkar.
Många kramar Madde

Mitt hvite hus sa...

En liten ting til deg inne hos meg=) Klem

Annika sa...

Tittade bara in för att önska dig en skön vecka.... Ta det nu med ro vännen.... Kram Annika