lördag 18 april 2009

Ett litet livstecken

Jag finns här och ambitionen är att ta tag i bloggandet igen. Det har gett mig så mycket och jag saknar det verkligen. Jag jobbar nu 60 %, dvs 3 hela dagar veckan. Mina två "lediga" dagar kan jag inte helt redogöra för vart dom tar vägen. Jag kliver upp och får barnen till skola och dagis. Som regel har jag tid hos fysioterapeuten i alla fall en av dagarna. Resten av tiden bara försvinner, jag är hela tiden på efterskott. Kommer aldrig i kapp vare sig i förhållande till hemmet eller jobbet. Kan inte fatta att vi idag skriver 18 april. Vart har dagarna och veckorna tagit vägen?

Idag skulle mamma ha fyllt 62 år. Det är ju ingen ålder, är det? Dagen idag har varit tung, jag har snäst och fräst till alla runt mig. Men morgondagen blir väl bättre. Stort sett så går dagarna ganska bra, jag skrattar och ler på jobbet. Engagerar mig i barnen och är mitt "gamla" jag. I alla fall på utsidan. På innsidan är det fortfarande ett smärre kaos.

Jag klarar inte att planera, allt som sker,både på jobbet och hemma kommer som en knäpp på näsan. Va, vadå? Är det redan ny vecka, ny månad? Skulle ju ha skrivit månadsplan, nytt arbetstidsschema till jobbet. Vadå, redan nu? Mina tankar kretsar bara kring här och nu. Det som ska ske imorgon, nästa dag, till helgen eller nästa vecka klarar jag inte att få någon översikt över.

Jag gör vad jag kan för att hålla mig uppe, jag joggar 3 dagar i veckan. Går på cirkelträning 2-3 gånger i veckan. Fysisk aktivitet ska ju ge mer energi. Får se hur det blir med det. Känner i alla fall att våren är rena terapin. Att jogga en sväng klockan 6 på morgonen, mens fåglarna kvittrar och grannskapet vaknar till liv är otroligt givande. Så det är väl bara att kämpa på, tar en dag i taget fortfarande.

Jag vill passa på att tacka er som tittar in hos mig och lämnar kommentarer fast jag inte gett ett ljud ifrån mig på länge. Det värmer verkligen. Jag ska ta tag i bloggen, lite i taget. Ska komma med uppdateringar från hemmet, här sker det ganska mycket. Men nu är inte läge att fota, så det får bli snart. En av dagarna, jag lovar inget om hur eller när. Men det kommer att komma små inlägg lite då och då. Hoppas jag.


Vi hörs snart, passa på att njuta av vårdagarna:-)
Lyssna på denna underbara låt, röst och kille. R.I.P

Kram Annelie

5 kommentarer:

Hagbacken sa...

Hej vännen! Vad roligt att du gjort ett inlägg, få ett livstecken ifrån dig HÄR... (hur lät det där egentligen?) Tänker på dig, mycket iaf, ska du veta...blev du nöjd med möblerna? Har tänkt jag ska ringa dig, men du vet hur det är....;(

Det är kanon att röra på sig har jag märkt, för mig återstår ännu en sak att jobba på-rätt kost...sen har man gjort det i grunden man kan....

Skänker en tanke till din mamma som skulle blivit 62 år idag....precis kommit hem från akuten-misstänkt blindtarmsinfl-Ida..men det var "bara" förstoppning....

Ring mig gärna om du orkar någon kväll, eller så försöker jag....

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig. Har tänkt på dig mycket och saknat dig. Förstår att du har en jobbig dag. 62 är ju inte alls gammalt. Skönt att du ändå är igång och jobbar lite och att du kommer iväg och tränar. Är ju så skönt för hjärnan och kroppen.

Ha en fortsatt bra helg och sköt om dig!
Kram Ullis

Vida sa...

Nej, 62 är ingen ålder.. hon borde fått massor av år till tycker jag...

Var rädd om dig och låt det ta den tid det tar. Lyssna på kroppen och glöm inte återhämta dig. Gå INTE upp i tid förrän du känner att du orkar.

Varm kram från Liv

Synnøve. sa...

Hej Annelie.
Nu blev jag glad ska jag säga.
Så skönt att du börjar komma tillbaka. Sakta men säkert. Men det får gå sakta, kom ihåg det.

62 är inte någon ålder alls. Men just så är livet. Du har henne kvar. I ditt hjärta och bland alla dina minnen.
Vårda henne där. Det kommer att bli lättare. Jag lovar.

Nu ska du bara ta det med ro. Jag och andra finns här, vilket du redan sett.

Tänker på dig ska du veta.
Sänder dig en bamsekram.
Kramen Synne.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Skickar bara en varm kram till dig

Kraaaaam
Annica