söndag 7 december 2008

2:a advent





Så tenner vi to lys ikveld,
to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er til stede.
Så tenner vi to lys ikveld,
to lys for håp og glede

Ja, så var det 2:advent plötsligt. Det går ruskigt fort nu. Helgen har varit underbar och hektisk. Teater besöket i fredags blev prcis så bra som jag önskade mig. Dottern satt med ögon stora som tallrikar och var djupt fascinerad. Sonen var lika engagerad han med, för att inte tala om sambon och mig själv. Blir så rörd när jag får uppleva sånna saker. Blir imponerad över vilken talang och glädje som utspelas. Verkligen en lyckad kväll.




Jag var tvungen att ta lite kort nere på Aker Brygge i Oslo, dom hade pyntat så fint i träden. Bilderna blev inte så bra, men det var i alla fall otroligt vackert.



Idag har jag och barnen varit ut en sväng och åkt pulka, har pulkbacken rätt nedanför huset. Helt perfekt. Det var riktigt roligt, fast ganska kallt. Dottern envisas med att gå och slicka sig på hakan, blir alldeles röd och sårig på hakan. Klagar så på hur ont det gör. Förstår ju det, men sluta slicka då. Inte så lätt...







Förövrigt så har vi flyttat in i sovrummet. Det blev så bra, jag har inte sovit så gott på lääääänge kan jag säga. Men bilder kommer en annan dag, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Vi har också hunnit med att baka lussekatter. I fjor blev dom helt misslyckade, degen jäste inte och bullarna blev stenhårda. Gissa om sonen har påmint mig om det ett antal gånger... Men idag blev dom jättegoda!


Det var allt för idag, ha en fin söndagskväll så hörs vi snart igen.

På återseende, Kram Annelie

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej Annelie.
Vilka härliga vinterbilder.
Njuter av dom ska jag säga. Inte gott att gå och få sår på hakan den här tiden.
dina lussekatter ser goda ut. Du har väl saffran i dom hihi.

Visst är det Klas Klättermus som är Dyrene i Hakkebakkeskogen.
Det är en bra föreställning. Grannen har oxå varit på den.

Det verkar som du mår bättre nu och det glädjer mig enormt.
Hoppas det är förjulstiden som gjort det.
vi verkar inte så långt från varandra så det hade varit kul med en träff någon gång.

Ha nu en fin kväll och bara koppla av med familjen.
Kramen Synne.

Jojo sa...

Hej!
Vad länge sedan jag har hälsat på här!
Här har det ju hänt massor! Måste läsa ikapp mig lite tror jag =)

Titta in till min sida så har jag ngt åt dig..

Kram Jojo

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga bilder du visar. Kul att teaterbesöket blev lyckat. Är ju alltid kul att bara få komma till en riktigt stor fin teater coh dess lokaler. Blir så nyfiken på ert sovrum. Kul att du är nöjd.

Ha en bra andra advent!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej!
Visst har du rätt i att det går fort. Det är snart midsommar...som jag brukar säga! Nej usch, nu lät jag lite för negativ, sorry! I bland skulle man vilja bromsa tiden lite, någon som kommit på hur man gör??
Skönt att du låter så glad och positiv nu i alla fall! Hoppas att det håller i sig, och att ni får en lugn och skön jul!
Ha det gott, många kramar!

Hagbacken sa...

Hej vännen! Vilka underbara vinterbilder du visar, och vad skönt att höra att eran kväll blev lyckad! Jag har inte tagit mig iväg till posten under helgen, utan ska göra det imorgon om jag hinner..krävs lite bussbyten då det ska hämtas på Hemköp, tjärna ängar...ville bara tala om det ifa du undrar varför jag ej sagt ngt...

Ha en fortsatt trevlig kväll, det lilla som är kvar av 2:a advent!

Kram på dig//Linda

Vida sa...

Vilka härliga bilder och vilken skön kväll det låter som om ni har haft..

Ha en härlig vecka!

Kramar från Liv

Viola sa...

Vilken härlig helg ni verkat haft, ni har verkligen hunnit med mycket, och mysigt med snö, här är barmark som vanligt, vad fin din sida blev sedan du gjorde om den! Ha en bra vecka, kram VIOLA

Hagbacken sa...

Men älskade, underbara vän..du är inte klok på en fläck!! Tusen, tusen tack! Jag finner inte ord....Fick en chock, ju....försökte ringa, men en dataröst sa att det var något fel och att jag skulle försöka senare?? så jag försöker imorgon igen! jag ska definitivt göra ett inlägg och visa allt, men tar det om några dagar...

Tusen, tusen tack, kära du! detta hade jag INTE förtjänat....är rörd till tårar....//Kram från Linda

Annika sa...

Vad jul att besöket på teatern blev lyckat.... o er pulkadag såg mysig ut den med.... ja nu har verkligen tiden raketfart.... man tror ju att man ska hinna sååååå mycket....:) men kom ihåg att andas..... Kram Annika

Anonym sa...

Missa inte min tävling
Kram Jenny