tisdag 25 augusti 2009

I valet och kvalet



Ja här har det inte hänt så mycket på en bra stund, på bloggen menar jag. Kan väl inte säga det samma om livet. Saker och ting händer hela tiden och ekorrhjulet är verkligen igång. Jag jobbar nu 100% efter semestern och det känns. När nu skolan har börjat igen också så rullar det verkligen på. Jag känner att jag inte har helt tid till bloggen och den har verkligen varit nerprioriterad. För det mesta så känns det bra men ibland så saknar jag den väldigt. Har ju inte haft någon läsarstorm här precis, men dem få som har tittat in har betytt mycket för mig. Jag är hemskt ledsen för att jag inte tittar in till er längre heller. Dvs det händer nog att jag kikar in, men jag lämnar inga spår efter mig. Ni har säkert redan gett upp mig och min blogg vilket jag förstår fullt ut.



Min prioritet just nu är barnen, jobbet och hemmet. Försöker också sätta av tid till mig själv i vardagen. Då tränar jag. Känns som ett absolut måste om jag ska klara det här. Så därför måste något ut, tills nu så har det blivit bloggen som har dragit det kortaste strået. Därför är jag i valet och kvalet om jag ska ha bloggen kvar eller inte. Känns vemodigt att lägga ner, den har gett mig så mycket och det mesta av det jag har skrivit känner jag mig inte redo att låta försvinna. Händer att jag själv tittar in och läser det jag skrivit. För att komma ihåg, för att se hur långt ner jag var och hur långt jag kommit trots allt.




Visst händer det än att tårarna kommer och allt känns meningslöst. Fortfarande utan förvarning. Små saker och detaljer runt mig kan vara utlösande. På lördagen var jag och Maja och helghandlade. Hon frågade högt och tydligt inne på butiken om vi inte kunde köpa en ny mormor eftersom hennes var död. Förklarade att det kunde man ju inte, vilket hon tyckte var fruktansvärt orättvist. Hon ville ju ha en mormor, hon behövde en mormor. Jag behöver också en mamma och en mormor till mina barn. Jag tycker också att det är högst orättvist. Men jag kan ju inte göra något åt det. Jag kan varken hjälpa Maja eller mig själv när det gäller det. Så vad gör man? Man biter ihop och går vidare.


Jag har också förlorat min farfar för en tid sen. Ska i begravning på fredag. Han var gammal och dement, han har levt ett långt och gott liv. Så hans bortgång känns mer naturlig. Men självklart så är det också tungt. Inte minst bara det att gå i en begravning igen. Känns som att det kommer alldeles för tätt på. Men en olycka kommer ju sällan ensam, i alla fall inte i min familj.






Ska i alla fall fundera lite till med tanke på hur jag ska göra med bloggen. Den får nog vara kvar ett tag till i alla fall. Så får vi se.



Må så gott allihop, om det är någon som kikar in här fortfarande.



Kram Annelie

Ps. Bilderna är minnen från sommaren. Ds.

5 kommentarer:

Annika sa...

Hej där!!! har ju varit inne okollat efetr dig med jämna mellanrum o blev så glad nu när det kommit ett inlägg.... är inne en snabbis på môran nu inna hundpromenaden... du har verkligen haft en del runt dig o då förstår man att bloggen lider..... kommer säkert att bli svårt med ytterligare en begravning så tätt innpå din mammmas.... o stunder av sorg kommer över oss länge... man längtar.... hoppas bara att det går bra alltihopa o jag kommer att hålla koll på din blogg efter nya små livstecken.... ha det så gott o jag tänker på dig .. Kram Annika

Hagbacken sa...

Heej gumman! Klart du ska ha bloggen kvar...sen gör du ju som du vill om du uppdaterar den eller inte...vet flera som har bloggarna kvar trots att det går flera mån mellan inläggen...tror du kommer ångra dig annars...dina trogna läsare tittar in el som jag prenumererar på dina inlägg :)

Usch så jag lider med er....hemskt att behöva förklara för Maja i en sådan situation...:( Och tråkigt m farfar...ni kommer hem hit alltså t helgen el? jag är ledig i helgen....om du isf har tid....

Måste höras ngn dag...har det lite stressigt just mig just nu då JAG åter börjat rulla igång hjulet, men kommer nog in i det snart hoppas jag!

Uppdaterar mig emellanåt på facebook och ser hur himla duktig du är på att träna! Det behöver jag också komma igång med (nu igen) Men blir just nu bara stressad av tanken....

Må så bra du/ni kan...så hörs vi! Ta hand om dig!

Kram Linda

Vida sa...

Jag blev så glad när du skrivit några rader (jag prenumererar på dn blogg)... och jag tycker inte du ska ta bort den. Det är en fin blogg. Du behöver ju däremot inte skriva nåt.. och jag tycker att du är klok som tar hand om dig själv först och främst och tränar etc.

Varm kram från Liv

Madde sa...

Hej!
Jag brukar alltid kika in här emellanåt, så jag har har inte gett upp din blogg än! Självklart gör du som du vill, om du ska fortsätta blogga eller inte. Men känn ingen press, du behöver inte skriva ofta, vi som följer dig finns här oavsett hur ofta du skriver! Som vanligt så skriver du så att tårarna rullar på mina kinder...om jag tycker det känns så jobbigt, vad ska då inte du tycka...! Du är stark Annelie, och jag tycker du kämpar på fantastiskt bra! Nu ska jag torka tårarna och cykla till en hektisk dag på jobbet, det är ju fredag....
Många kramar till dig!
Madde

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att höra från dig. Tittar in med jämna mellanrum för att se om du skrivit något. Hoppas att du har bloggen kvar så kan du ju göra inlägg när du känner för det. Är ju som Linda skriver många som har väldigt långt mellan inläggen.
Hoppas att det går bra för dig på begravningen.

Kramar Ullis