onsdag 1 juli 2009

Vilken hetta!



Här är det olidligt varmt just nu, 32 grader en liten bris som varken gör till eller från. Man blir svettig bara av att andas. Har varit ut en liten tur och tittat runt i trädgården. Blommorna ser ut att ha klarat sig bra trots värmen. Jag är ute och vattnar varje kväll. I muren har vi planterat en del perenner som blommar till olika tider. Vi fyller ständigt på med nya, tanken är att det ska vara helt fullt med perenner. Längst upp til höger ser ni nyplanterade buskar för i år. Det är upp mot vägen i ena hörnet av tomten. Hoppas att dom tar sig rejält och ger lite mer insynsskydd. Nere till höger skymtar min löjtnantshjärta och två fuxia buskar, tror dom hette så, jag planterat i år. Löjtnantshjärtat kom dit för ett par år sen, fick den gratis på trädgårdssenteret eftersom att den inte såg så mycket ut för världen. Trodde aldrig att den skulle ta sig, men det gjorde den.




Nere till höger har jag planterat två klematis plantor. Hoppas att dom kan slingra sig upp efter muren. Är lite osäker på om dom behöver nån spalje eller nåt att klättra i? I alla fall så ska dom få vita blommor. Blir nog jättefint!




Dom här härliga trädgårdsmöblerna har jag köpt av min väninna Linda. Tycker att dom är jättefina och jag fick tag i kuddat och duk på rea. Så det blev inte alls så dyrt. blir perfekt när vi nästa år ska måla huset rött, förhoppningsvis nästa år....







Avslutar med bilder på barnen från i måndags när vi var på stranden. Varmt, varmt, varmt var det då också. Jag badade faktiskt två gånger, det är inte illa. imorgon åker vi till Borlänge, ska ha urnnedsättning för mamma på fredag. Får se hur det blir.



Önskar en riktigt trevlig helg!



Kram Annelie

PS: Bilderna flyttade på sig när jag publicerade, men det får vara så. Ni fattar nog vilka bilder jag omtalar i texten. DS

7 kommentarer:

Hagbacken sa...

Oj, vad fint ni har det i trädgården! Älskar blommor..har blivit att göre det med åldern faktiskt! Vad roligt att du är nöjd med möblerna, de passade jättebra där :)

visste inte att ni kom hem nu..jag är barnledig i helgen, så om du orkar och har tid-kan du väl höra av dig?!

Kram och pust i värmen!//Linda

Vida sa...

Vilka härliga sommarbilder.. tror att det är fler än du som stönar i värmen. Samtidigt är det skönt med riktig sommar så man kan bada och sola och sitta ute på verandan på kvällen.

Vilka superfina trädgårdsmöbler du köpt av Linda.

Ha det gott!

Kramar från Liv

Madde sa...

Godkväll!
Sitter återigen och inser att jag vet så lite om erat hus och trädgård där borta. Har liksom aldrig haft någon klar bild av hur ni bor, bara nåt som skapats i min egen fantasi. Eftersom det verkar vara så hiiimla långt till Norge, så får jag än så länge vara glad att facebook och bloggen finns...! Hur som helst så ser ni ut att ha det supermysigt! Blir bara mer och mer sugen på att verkligen ta mig över, synd att tiden aldrig räcker till bara... Kul att du kommer hem till helgen, så jättetråkigt att det var ett så jobbigt ärende bara. Förstår om du behöver ägna helgen åt nära och kära, men om inte- så hör av dig... Tänker på er!
Många kramisar Madde

Synnøve. sa...

Säger som du, vilken hetta...
Man sitter bara och flämtar i skuggan. Det har varit 35 grader här och på många platser i landet. Det är för mycket....

Härliga bilder på din trädgård.
Jag gillar blåa hus i och för sig, men ett rött är mera mysigt om man kan säga så...
Vem vill inte ha ett rött hus med vita knutar.

Det gör inte så mycket att bilderna kom på fel ställe, eller var det texten. Förstog iallafall.

Ja, det är en tung stund som väntar dig nu. Men det kommer gå bra, för du har dina nära och kära runt dig.
Kan vara skönt att äntligen få ett avslut med.
Hon finns ju alltid i dina tankar och i ditt hjärta.
Nu får ta med dig barnen och gå ut och njuta av sommaren. Den är så allt för kort.
Ha det gott gumman.
Kram Synne.

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Gillar dina möbler jätte mycket. Här har det också varit varmt och det är bara på badet man orkat vara. Nu verkar det dock som om det blir sämre väder.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh så mysigt det ser ut på altanen(?). Gillar både möbeln och det rödvita. Blir så charmigt!!

Kram på dig
Annica

Annika sa...

Här har det regnat nåra dar så jag vill ha sooool nu...) jag har haft en liten bloggpaus men nu tar jag igen det jag missat.... ser att du har haft en jobbig dag o hoppas på att allt gick bra.... hoppas du mår gott nu... kram Annika