torsdag 24 juli 2008

En underbar dag i solen

Idag har det varit en strålande dag här i Dalarna (är på besök hos min mamma tillsammans med mina två barn). Vi startade dagen senare än vanligt, åt frukost ute på terassen kl. 09.00. Härligt, solen gör något med sinnet hos oss alla tror jag. Barnen var glada och belåtna, tillfreds med tillvaron. Trots att dom tycker att det är ganska tråkigt och jobbigt att vara hos mormor. Hon är som jag nämnt i beskrivningen sjuk. Det kommer jag att skriva mer om vid ett annat tillfälle. Plötsligt så tog sonen på 8 initiativ till att klippa häcken. Han jobbade och slet över en timme och lillasyster på 3 gjorde så gott hon kunde också. Det blev riktigt bra faktiskt, och han fick massor av beröm för den goda insatsen. Såg att han växte ett par centimeter på det. Det är ju så viktigt att beröma barnen när dom gör något bra. Det är så lätt att glömma bort i den stressiga vardagen som vi lever i.

Så var det dags att åka på besök till min väninna Linda i deras sommarstuga. Vi hade det jättetrevligt, var ner till sjön där barnen badade och vi fick tid att prata ikapp oss lite. Otroligt härligt i solen, sittandes på en brygga med benen dinglande i vattnet. Kan det bli bättre en svensk sommardag? Det är sådana stunder som gör livet värt att leva, och som är så viktiga att ta vara på. Tycker ni inte?

Har tyvärr ingen möjlighet att lägga in några bilder än, är som sagt på besök och har inte med nödvändiga tekniska hjälpmedel. Får prova på det när jag kommer hem igen. Vet inte alls hu man gör men kan andra lära sig så kan väl jag.

Nu kallar sonen på lite uppmärksamhet, han står duschen och behöver lite assistans.

Ha en underbar sommarkväll.

9 kommentarer:

Hagbacken sa...

Hej vännen! Tack för idag, det var verkligen trevligt! Gå in till mig så får du läsa resultatet ang skåpet....

Vill bara berätta att jag och T hittade en varsin fästing gåendes på oss på vägen hem....så kolla barnen lite extra...

Ifa du undrar, så är bilderna tagna vid ett tidigare tillfälle....

Känns såå roligt att du startat en blogg, ska du veta!

Kram så länge//Linda

Jojo sa...

Hej!
Välkommen in i bloggvärlden!
Är själv ganska ny på detta också, men man lär sig lite varje gång..

Hoppas du kommer på hur man får in bilder, mig tog det några försök *s*

Hoppas ni får en fin kväll!
Kram Jojo

Vida sa...

Hej igen!

Kul att hitta dig här (Linda tipsade) och kunna läsa vad som händer i ditt liv.

Kramar från Liv

Viola sa...

Hejsa, välkommen till blogglandia. Var inne hos Linda och hälsade på och fick syn på dig. Är själv nykläckt bloggare sedan en vecka och det är så roligt och inspirerande. Lycka till och titta gärna in till mig, kram Viola

Anonym sa...

Välkommen in i bloggande.
de är så roligt, jag har inte haft min så länge jag heller.
Titta gärna in till mig

Vida sa...

Känn ingen prestation utan kör bara på och skriv om det som du vill.. jag tycker att det ska bli väldigt spännande att läsa..

Kramar från Liv

Elzie sa...

Vad kul med en ny blogg. Och kunde jag, som är datanörd, starta med bilder och annat så kan säkert du *s*.
Ha en skön helg. Och Dalarna!!! Längtar tillbaka dit.
Kram Elzie

Oss.... sa...

Hej på dig!!
Kul att "se" dig!! Som sagt Känn ingen prestation utan låt det bli ditt sätt att få rensa huvudet!
Jag använder min blogg till det och det är skönt!!
Kram Anki

Anonym sa...

Kul att även du blivit "blogger". Har inte någon egen blogg men kikar gärna in hos tex. Liv, Anki och Linda, ja och nu dig också. Man får ett litet grepp om vad ni gör nu för tiden.
Lycka till med "bloggingen".
Kram Anna